Browsing by Department "Eğitim Bilimleri Fakültesi"
Now showing items 1-20 of 647
-
1979 çocuk yılında özel eğitimde eğitilebilir geri zekâlı çocukların teşhis sorunları
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1979) -
2006 ve 2013 yılı medya okuryazarlığı öğretim programlarının öğretmen görüşleri çerçevesinde karşılaştırılması
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Medya Okuryazarlığı dersi, öğrencilerin medya karşısında belli bir bilince erişebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin öğretim programına konulması için yapılan çalışmalar sonrasında bir program hazırlanmış ... -
2013 okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Bu araştırmada Türkiye’de 2013 yılında uygulamaya konulan okul öncesi eğitim programının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Değerlendirmede Provus’un Farklar Modeli temel alınmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden ... -
2018 sosyal bilgiler öğretim programında ve ders kitaplarında iklim değişikliği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)İklim değişikliği diğer çevre sorunları ile karşılaştırıldığında insan yaşamını daha fazla etkileme potansiyeline sahiptir. Araştırmalar Türkiye'nin iklim değişikliğinden olumsuz olarak etkilenebilecek ülkelerin başında ... -
3-5 yaş grubu çocuklara yönelik zihin kuramı ölçeğinin geliştirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada üç, dört ve beş yaşındaki çocukların zihin kuramı becerilerini değerlendirmeye yönelik Zihin Kuramı Ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya normal gelişim gösteren, anadili Türkçe olan, alıcı dili ... -
4+4+4’ten geriye kalanlar: Türk öğrencilerin başarılarındaki göreli yaş etkisi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Göreli yaş etkisinin, öğrencilerin okul başarılarında etkili olduğu birçok amprik araştırmada ortaya konulmuştur. Bu kapsamda, bu çalışmada dördüncü sınıf Türk öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanlarındaki ... -
48-60 aylık çocukların sosyal becerilerinin ve problem davranışlarının ebeveynleri tarafından değerlendirilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : İlköğretim Ana Bilim Dalı : Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı, 2018)Bu araştırmada "Sosyal Beceri Derecelendirme Sistemi" (Social Skills Rating System) Ebeveyn formunun 48-60 ay aralığındaki çocuklar için geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmak ve cinsiyet, anne-baba öğrenim durumu, ... -
5-6 yaşlarındaki çocukların günlük yaşamlarındaki doğal davranışlarının incelenmesi: Spesimek kaydı yöntemi
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı : Eğitim Psikolojisi Bilim Dalı, 2019)Bu araştırmanın amacı 5-6 yaşlarındaki çocuklarının günlük doğal davranışlarını spesimen kaydı yöntemiyle inceleyerek; davranışların yapısal ve içeriksel olarak benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Nitel bir ... -
5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik metaforik algıları
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Bu araştırmada, 5. sınıf öğrencilerinin okul olgusuna yönelik algılarının metaforlarla ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden “olgubilim” deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
7-11 yaş aile eğitim programının etkisinin anababalar ve çocuklar üzerinde değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) 7-11 Yaş Aile Eğitim Programı'nın (AEP) anababalar ve çocuklar (Ndeney= 34; Nkontrol=39) üzerindeki etkisi yarı deneysel araştırma yöntemiyle değerlendirilmiştir. Program, toplam ... -
A liberatory pedagogy for non-native teachers of english
(Ankara : Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Native English speaking teacher of English/non-native English speaking teacher of English (NEST/NNEST) inequity has been a well-documented reality in the foreign language education field. Interpreting the dichotomy of ... -
A Review of Attitude Scales Developed in Turkey Between 2002-2018 Regarding The Scale Development Process
(Ankara Üniversitesi, 2020-12-01)Bu araştırma kapsamında belirli yıllar içerisinde eğitim alanında kullanılan tutum ölçeği geliştirme çalışmalarının ölçek geliştirme süreçlerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede ölçek geliştirme süreci ... -
A review on the neo-piagetian theory of cognitive development
(Ankara Üniversitesi, 2019)The main objective of this study is to provide a review on the postulates of Neo-Piagetian theorists who provided answers to the criticism aimed at the theoretical perspective of Piaget in terms of cognitive development ... -
A search for vector diquarks at the CERN LHC
(2002)Resonant production of the first generation vector diquarks at the CERN Large Hadron Collider (LHC) is investigated. It is shown that the LHC will be able to discover vector diquarks with masses up to 9TeV for quark-diquark-quark ... -
A Systematic Review on the Use of Technology in Learning Disabilities
(Ankara Üniversitesi, 2020-09-01)Bu çalışma, öğrenme güçlüğü (ÖG) olan bireyleri desteklemek için teknolojiyi kullanma konusundaki araştırma çalışmalarının sistematik bir alanyazın taramasıdır. Çalışmanın amacı; (1) öğrenme güçlüğünde teknoloji kullanımındaki ... -
Açık öğretim lisesi öğrenci ve mezunlarının katılım örüntüleri (Ankara ili Çankaya ilçesi örneği)
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı, Açık Öğretim Lisesi'ne devam eden öğrenci ve mezunların eğitimlerini açık öğretim lisesinde sürdürme nedenlerinin, eğitime devam etme amaçlarının, eğitim sürecinde karşılaştıkları güçlüklerin ... -
Açık uçlu testlerde standart belirleme sürecinde genişletilmiş Angoff ve karşıt gruplar yöntemlerinin karşılaştırılması
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı : Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı, 2018)Bu çalışmada açık uçlu maddelerden oluşan bir başarı testi için Genişletilmiş Angoff ve Karşıt Gruplar standart belirleme yöntemlerinden elde edilen kesme puanlarının karşılaştırılması ve bu yöntemlerin uygulama süreçlerine, ... -
Aday öğretmen yetiştirme programının etkililiğine ilişkin aday ve danışman öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ankara Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, aday öğretmen yetiştirme programının etkililiğini aday ve danışman öğretmen görüşleri ışığında belirleyerek sürece ilişkin önerilerde bulunmaktır. Çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılında Mardin ... -
AFAD'ın eğitici eğitimi programlarının değerlendirilmesi: "birey ve aile için afet bilinci eğitmen eğitimi" örneği
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalı, 2017)Araştırmanın amacı, Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi tarafından düzenlenen eğitim programlarını katılımcıların görüşlerine göre, değerlendirmektir. Bu bağlamda Afete Hazır Birey ve Aile Kampanyası kapsamında düzenlenen ... -
Afrika kökenli Türkler'in eğitim deneyimleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Eğitimin Kültürel Temelleri Ana Bilim Dalı : Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Bilim Dalı, 2017)Bu çalışma, Afrika kökenli Türkler'in eğitim deneyimlerini betimleyerek eğitim süreçlerinin bu topluluğun toplumsal hayatında rolü üzerine ayrıntılı bir inceleme yapmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada Afrika kökenli ...