Bölüm "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği" için listeleme
Toplam kayıt 33, listelenen: 1-20
-
Anne ve babaların ilkokul, ortaokul ve lise öğrencisi çocukları ile kendilerinin dijital okur-yazarlıklarına ilişkin görüşleri
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2015)This study was planned and conducted in the relational screening model in order to examine parents' evaluations about the digital literacy levels of their own and their children who are primary, secondary and high school ... -
Bilgi işlemsel düşünme becerisini kazandırma sürecinde etkileşimli öğrenme ortamının bilişsel ve duyuşsal değişkenler açısından incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırma bilgi işlemsel düşünme becerisi ve programlama mantığını geliştirmeye yönelik olarak tasarlanmış olan etkileşimli bir öğrenme ortamının uygulaması ve değerlendirilmesi sürecini kapsamaktadır. Daha açık bir ... -
Bilgi işlemsel düşünmenin yabancı dil öğretiminde okuma becerisi bağlamında başarı ve üstbilişe etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Güncel eğitim bilimleri yaklaşımlarında, salt akademik bilginin öğretilmesi yerine öğrencilerde düşünme becerilerinin kazandırılması benimsenmeye başlanılmıştır. Bu beceriler arasında günümüzde en çok öne çıkan yaklaşımlardan ... -
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği programlarında uygulanan yüz yüze öğrenme etkinlikleri ve uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilebilirlikleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışma, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği programlarında yer alan ve yüz yüze eğitim yoluyla gerçekleştirilen derslerde uygulanan öğrenme etkinliklerini ve bu etkinliklerin uzaktan eğitim yolu ile ... -
Bilgisayar ve sınıf ortamında kişiselleştirilmiş sözel matematik problemlerini kullanmanın öğrenci başarısına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)As a doctoral dissertation, this study?s aim is to point out whetherpersonalization of mathematical word problems can effect studentachievement and if it effects, whether these effects may change according tocomputer or ... -
Bilişim teknolojileri alanında meslek seçimini yordayan değişkenler
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2017)This study aims at exploring the impact of gender, digital competence, computer anxiety, internet addiction and perception variables related to the field of information and communication technologies (ICT) on the career ... -
Bilişim teknolojilerinin eğitime entegrasyonu: Farklı amaç, politika, uygulama, etki ve eleştiriler üzerine bir inceleme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) -
Çevrimiçi öğrenme topluluklarında denetim odağının öğrenme topluluğu hissi, akademik başarı ve probleme dayalı öğrenmeye yönelik tutuma etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013) -
Çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel rehberliğin akademik başarı, üstbilişsel farkındalık ve işlemsel uzaklığa etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmanın amacı; çevrimiçi öğrenmede etkileşim ortamının ve üstbilişsel rehberliğin akademik başarı, üstbilişsel farkındalık ve işlemsel uzaklığa etkisini ortaya koymaktır. Araştırma, 2x2 faktöryel desende yürütülmüştür. ... -
Çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme ortamında farklı denetim odaklarına göre sunulan metabilişsel rehberliğin öğretmen adaylarının öz düzenleme becerilerine ve öz yeterlik algılarına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2011)The purpose of this study is to determine how metacognitive guidance given to preservice teachers of information and communication technologies having different locus of control tendencies affects their self regulation ... -
Çevrimiçi ve yüzyüze problem tabanlı öğrenme yaklaşımlarının öğrencilerin başarısına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)This study aims at finding out the effect of the online and faceto-face problem-based learning approaches on student`s academicachievement, their attitudes towards mathematics and their viewstowards these learning approaches. ... -
Çoklu ortamlara dayalı ısındırma etkinliklerinin öğrencilerin İngilizce dersine güdülenmelerine ve katılımlarına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine the effect of warm-up activities on motivation and participation of students in English classes when organized in multiple environments. The research was planned and carried out in ... -
E-öğrenme ortamlarında yansıtıcı düşünme etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarısına, sosyal buradalığına ve güdülenmesine etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014) -
E-öğrenme yöntemi ile düzenlenen yöneticilik eğitimlerinin kursiyer algılarına dayalı olarak değerlendirilmesi: Bir durum çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2008)The purpose of this study is to evaluate the perceptions of participantsin regard to the management courses conducted via e-learning method. Elearningprocess evaluated in terms of five aspects: (1) content, (2)interaction, ... -
Eğitimdeki değişimlerin bilişim teknolojileri öğretmenlerinin mesleki kimlik yapıları ve duyguları üzerindeki etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmanın amacı; BT öğretmenlerinin çevrimiçi tartışma ortamlarındaki paylaşımlarından hareketle; ülkemizde BT ile ilgili gerçekleştirilen değişimlerin BT öğretmenlerinin mesleki kimlik yapılarında ve duygularında ... -
Eğitsel portallar hakkındaki öğretmen görüşlerinin belirlenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Günümüzde eğitim-öğretim ortamlarını etkileyen yeni teknolojilerden biri internettir. İnternetin sağladığı en güncel uygulamalardan birisi portallardır. Eğitsel portallarda en az bir konuda alıştırma-test, eğitsel, deney ... -
eknolojinin benimsenmesine ekolojik bir yaklaşım: Sürdürülebilir bir dijital öğretim materyali geliştirme ekosistemi
(Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2018)Equipping learners with 21st century skills requires creating various in-classroom and out-of-classroom learning environments that facilitate learners' acquisition of skills such as extracting information from real-life ... -
Eş zamanlı ve eş zamansız uzaktan eğitim ortamlarındaki çevrimiçi etkileşimlerin yapısal çözümlemesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2010)The goal of this study as a master?s thesis is to analyse interactions in synchronous and asynchronous distance education environments in Ankara University Distance Education Theology Degree Completion Program (ILITAM) by ... -
Fen Bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin başarısına, motivasyonuna, problem çözme becerilerine yönelik algısına ve tutumlarına etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırmanın amacı, Fen Bilimleri dersinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısına, motivasyonuna, problem çözme becerilerine yönelik algısına ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu amaca ... -
İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi kitabının içerik ve görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada İlköğretim beşinci Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabı'na ilişkin içerik analizi kategorileri ve özel alt alanlar belirlenerek kitabın yazılı içerik analizi yapılmıştır. İçerik analizi için belirtilen kategori ...