Browsing by Department "Özel Eğitim Bölümü"
Now showing items 1-8 of 8
-
3-6 yaş arasındaki işitme engelli ve işiten çocukların sosyal beceri ve problem davranışları yönünden karşılaştırılmaları
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999)The purpose of this research is to carry out a comparative study about the social skills and problem behaviors of hearing impaired children who attend segregated settings and integrated programs and normal hearing children. ... -
5 - 10 yaş grubu çocuklarına yönelik çalışma belleği ölçeğinin geçerlik - güvenirlik çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu çalışma anasınıfından 4. sınıfa kadar olan 5-10 yaş grubundaki çocukların çalışma belleği performansının belirlenmesine yönelik Çalışma Belleği Ölçeği geçerlik güvenirlik çalışmasıdır. Temel araştırma türünde bir ... -
Bilgi verici psikolojik danışmanlık programının zihinsel özürlü çocukların kardeşlerinin özürle ilgili bilgi düzeylerine ve özürlü kardeşlerine yönelik tutumlarına etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1997)This study examines the effects of an informational counseling program on nonhandicapped siblings' knowledge level about mental disability and attitudes toward their brothers or sisters with mental disabilities. A total ... -
Bilgilendirme programının normal sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma ortamındaki işitme engelli çocuklara yönelik tutumlarına etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999)In this research it is aimed to investigate the effects of informational program prepared about hearing impaired children and mainstreaming on the attitudes of normal class teachers toward hearing impaired children. A total ... -
Eğitimci çalışma grup modelinin kaynaştırılmış sınıflarda çalışan sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimlerine etkisinin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2007)The purpose of this research was studying the impacts of the educator studygroup model on professional development of teachers of mainstreamelementary level classrooms. The research was designed through ActionResearch. ... -
Kaynaştırma uygulamasının yapıldığı ilköğretim sınıfında işbirliği ile öğretim yaklaşımının incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2005)The purpose of this study was to analyze the collaborative teaching perspective in amainstreamed elementary classroom. The study was designed as an actionresearch. Participants were a second grade regular classroom teacher ... -
Sesbilgisel farkındalık becerilerinin sözcük okuma becerisi ile ilişkisinin incelenmesi: boylamsal bir çalışma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmada anasınıfına devam eden öğrencilerinin sesbilgisel farkındalık becerilerinin ilkokul birinci sınıftaki sözcük okuma becerisi ile ilişkisi incelenmiştir. Çalışma grubu 133 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların ... -
Zihinsel ve işitme engelliler okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerde tükenmişliğin kestirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999)In this study, any possible significant differences between the burnout levels of the teachers and administrators working in the special education schools for the hearing impaired and mentally retarded children and the ...