Bölüm "Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları" için listeleme
Toplam kayıt 17, listelenen: 1-17
-
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuk ve ergenlerin sorunlu internet kullanımı ile ilişkili etmenler
(Tıp Fakültesi, 2013)The aim of this study is to determine the association of problematic internet use with ADHD, personal risk factors, familial factors; compare with healthy control group and have information about the risk factors. METHOD: ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda duyu profili ve duygusal düzenleme ilişkisi
(Tıp Fakültesi, 2019)Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocuklarda Duyu Profili ve Duygusal Düzenleme İlişkisi AMAÇ: Bu çalışmada Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tanısı alan çocuklarda Duyu Profili (DP) testi yapılarak ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocuklarda yavaş bilişsel tempo belirtilerinin faktör yapısı ve DEHB metilfenidat cevabına etkisi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)AMAÇ: Bu çalışmanın amacı klinik başvuruda bulunan DEHB'li çocuklarda YBT'nin faktör yapısını, içselleştirme ve dışsallaştırma sorunları ile ilişkisini, sosyal ve akademik yeterlilik alanlarına etkisini, DEHB metilfenidat ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların ihmal ve istismarında ebeveyn ile ilişkili etmenler
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu çalışmanın amacı klinik başvuruda bulunan DEHB'li çocuklar ve kontrol grubunun istismar ve ihmal sıklığı ve türleri açısından karşılaştırılarak, çocuktaki ve anne babadaki DEHB belirtilerinin şiddeti ile çocuklardaki ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların ortak dikkat becerilerinin göz izleme yöntemiyle değerlendirilmesi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018)AMAÇ: Bu çalışmada Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuklarda otistik özelliklerin araştırılarak göz izleme yöntemiyle ortak dikkat becerilerinin (cevap verme) değerlendirilmesi ve tipik gelişim gösteren ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısına sahip ergenlerde aşırı odaklanma fenomeninin sosyal cevaplılık ve sürekli performans testi performansları bağlamında değerlendirilmesi
(Tıp Fakültesi, 2019)Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Tanısına Sahip Ergenlerde Aşırı Odaklanma Fenomeninin Sosyal Cevaplılık ve Sürekli Performans Testi Performansları Bağlamında Değerlendirilmesi Amaç: Bu araştırmada; Dikkat Eksikliği ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ve anksiyete bozukluğu olan çocukların nitrik oksit ve adrenomedüllin düzeylerinin karşılaştırılması
(Tıp Fakültesi, 2017)Amaç:Çalışmamızda dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, anksiyete bozukluğu ve sağlıklı kontrol olarak çalışmaya dahil edilen çocukların serum nitrik oksit ve adrenomedüllin düzeylerinin karşılaştırılması, özellikle ... -
Disleksi ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların nörobilişsel profillerinin değerlendirilmesi
(Tıp Fakültesi, 2017)Disleksi ve Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Nörobilişsel Profillerinin Değerlendirilmesi AMAÇ: Disleksi ve/veya DEHB' li çocuklar arasında nörobilişsel yetersizliklerin birden fazla olduğunu ortaya ... -
DSM-5 tanı kriterlerine göre erken çocukluk döneminde otizm spektrum bozukluğu
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)Amaç:Çalışmamızda DSM-IV-TR'de belirtilen Yaygın Gelişimsel Bozukluk (YGB) ölçütlerini karşılayan okul öncesi çocukların, DSM-5 Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) ve Sosyal İletişim Bozukluğu (SİB) tanı kriterlerine göre ... -
Ergenlerde sorunlu internet kullanımı ile kronotip ilişkisi ve ebeveyn tutumlarının bu ilişkiye etkisi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016)Amaç: Çalışmamızda klinik ve kontrol grupları arasında sorunlu internet kullanımı açısından fark olup olmadığını araştırmak, sorunlu internet kullanımı olan ergenlerin olmayan ergenlere göre psikiyatrik tanı, kronotip ve ... -
Kardeşlerinde otizm spektrum bozukluğu olan çocuklardaki psikososyal sorunların, bilişsel duygu düzenleme becerileri ve aile faktörleri açısından değerlendirilmesi
(Tıp Fakültesi, 2020)AMAÇ: Kardeşlerinde otizm spektrum bozukluğu olan çocukların psikososyal sorunlar açısından risk altında olup olmadıklarını yaşa özgü gelişimsel özelliklerini göz önünde tutarak değerlendirmek ve bu çocuklardaki psikososyal ... -
Konuşma bozukluğu olan / kardeşlerinde özgül öğrenme bozukluğu öyküsü olan okul öncesi çocukların sağlıklı kontrollerle erken okur-yazarlık test puanları açısından karşılaştırılması
(Tıp Fakültesi, 2018)Konuşma Bozukluğu Olan/ Kardeşlerinde Özgül Öğrenme Bozukluğu Öyküsü Olan Okul Öncesi Çocukların Sağlıklı Kontrollerle Erken Okur-Yazarlık Test Puanları Açısından Karşılaştırılması AMAÇ: Bu çalışma Türkiye'de ÖÖB açısından ... -
Obezitesi olan ergenlerde inhibisyon, bilişsel esneklik ve dikkat yanlılığı: Kontrollü bir göz izleme çalışması
(Tıp Fakültesi, 2020)Obezitesi olan ergenlerde inhibisyon kontrolü, bilişsel esnekliğin ve yiyecek uyaranlarına olan dikkat yanlılığının göz izleme yöntemiyle değerlendirilmesi ve normal kilodaki ergenler ile karşılaştırılması amaçlanmıştır. ... -
Otizm yelpazesi bozukluğu olan çocuklarda dinamik tiyol/disülfit homeostazı ve otizm şiddeti ile ilişkisi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)AMAÇ: Bu çalışma ile oksidatif stres ve antioksidan savunma mekanizması bozukluklarının çocukluk çağı otizminin etiyopatogenezindeki rolünün yeni ve daha önce hiç çalışılmamış bir yöntem olan dinamik tiyol/disülfit homeostazı ... -
Örgün eğitime devam eden otizm spektrum bozukluğu tanılı çocuklarda akran zorbalığı
(Tıp Fakültesi, 2018)Bu araştırmada; Otizm Spektrum Bozukluğu ve Hafif Mental Retardasyonu olan çocuklarda akran zorbalığının sıklığı ve ilişkili olabilecek değişkenlerin araştırılması ve tipik gelişim gösteren çocukların akran zorbalığı ... -
Özgül öğrenme bozukluğu olan çocuklarda duygu tanıma ve duygusal zekanın değerlendirilmesi, bilişsel çarpıtmalar, kaygı ve depresyon düzeyleri ile ilişkisi
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018)Öğrenme; yaşam boyu süren, bilgiyi algılama, organize etme, depolama ve gerektiğinde bu bilgiyi geri çağırmayı içeren kapsamlı, karmaşık ve dinamik bir süreçtir. Öğrenme, sadece yeni bir beceri kazanma ya da akademik bir ... -
Somatik belirti ve ilişkili bozukluğu olan çocukların aleksitimi düzeyleri, güçlükleri, baş etme becerileri ve aile işlevselliği
(Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2018)Somatik belirti bozukluğu ve ilişkili bozukluklar (SBBİB) grubunda tanı alan çocuk ve ergenler ile herhangi bir psikiyatrik hastalığı olmayan ergenlerin hem yarı yapılandırılmış klinik görüşmeler hem de öz bildirim ölçekleri ...