Başlık için listeleme
Toplam kayıt 76886, listelenen: 56598-56617
-
Ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısı ile okuma stratejileri üstbilişsel farkındalıkları arasındaki ilişkiler
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı : Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı, 2020)Bu araştırmada ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin PIRLS'te yer alan bilişsel sınıflamaya göre oluşturulmuş açık uçlu maddelerle okuduğunu anlama başarıları ölçülmüştür. Öğrencilerin okuduğunu anlama başarıları ile okuma ... -
Ortaokul 5. ve 6. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan yabancı kökenli sözcüklerin incelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı, anadili öğretiminde temel kaynak olarak kullanılan Türkçe ders kitaplarındaki yabancı kökenli sözcükleri incelemektir. Tarama modeline dayalı betimsel bir araştırma olan bu çalışmada, ortaokul 5. ve ... -
Ortaokul 6. sınıf matematik dersindeki sınıf içi etkinliklere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı, altıncı sınıf düzeyinde matematik dersinde uygulanan sınıf içi etkinliklere yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Aydın ilinde ... -
Ortaokul 6. sınıf matematik dersindeki sınıf içi etkinliklere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The purpose of this study is to invesigate "The opinions of teachers and students on in-class activities of middle school sixth grade Mathematics lesson". The population of this study is consisting of 50 of sixth grade ... -
Ortaokul 6. sınıf matematik dersindeki sınıf içi etkinliklere ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı, altıncı sınıf düzeyinde matematik dersinde uygulanan sınıf içi etkinliklere yönelik öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Aydın ilinde ... -
Ortaokul din, ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri ile değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)The subject of the research is the determination and evaluation of the secondary school elective courses; the Holy Quran, Life of Prophet Muhammad and Fundamental Religious Knowledge, which the Religion, Morality and Values ... -
Ortaokul din, ahlak ve değerler alanı seçmeli derslerinin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri ile değerlendirilmesi
(Ankara : Ankara Üniversitesi : Sosyal Bilimler Enstitüsü : İlahiyat Fakültesi : Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2017)Araştırmanın konusu; ortaokul seçmeli Din, Ahlak ve Değerler grubu dersleri olan Kuran-ı Kerim, Hz. Muhammed'in Hayatı ve Temel Dini Bilgiler derslerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmenleri, öğrenci ve veli ... -
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin STEM Etkinlikleri Açısından Uygunluğunun İncelenmesi
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Fakültesi, 2022)Yenilenen 2018 fen bilimleri öğretim programında matematik, mühendislik ve teknoloji disiplinlerinin bütünleştirildiği görülmektedir. Bu durum STEM yaklaşımıyla örtüştürülerek, araştırmada 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ... -
Ortaokul Görsel Sanatlar Dersinin Öğrenme-Öğretme Sürecine İlişkin Öğretmen Deneyimleri
(Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 2021)Görsel sanatlar dersi, kuramsal ve uygulamalı yapısıyla öğrencilerin kişisel, sosyal ve kültürel gelişimlerini sağlamak için düzeye uygun içerikler sunmayı amaçlamaktadır. Sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik disiplinleriyle ... -
Ortaokul kütüphanelerinde ve sınıf kitaplıklarında bulunan eserlerin DKAB öğretim programlarında yer alan değerler açısından incelenmesi
(Ankara Üniversitesi : Sosyal Bilimler Enstitüsü : İlahiyat Fakültesi : Din Eğitimi Anabilim Dalı, 2021)Bu çalışma, okul kütüphanelerinde ve sınıf kitaplıklarında bulunan, yerli yazarlar tarafından ele alınmış anı, hikaye, gezi, roman ve masal türü eserlerde bulunan ahlaki değerleri tespit etmeyi ve bu kitapların DKAB öğretim ... -
Ortaokul matematik ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirliği ve anlaşılabilirliği üzerine öğretmen öğrenci görüşleri
(Ankara : Ankara Üniversitesi, 2020)Dilsel açıdan öğrenci düzeyine uygun biçimlendirilmiş matematik ders kitaplarının öğrenciler tarafından daha iyi anlaşılacağı varsayılmaktadır. Metinlerin okunabilirliğini ölçen çeşitli formüller geliştirilmiştir. Bu ... -
Ortaokul müdürlerinin öğretmenler üzerindeki tahakküm davranışları ve etik liderlik becerilerine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, okul müdürlerinin öğretmenler üzerindeki tahakküm davranışları ile etik liderlik becerilerine yönelik müdür ve öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinde fen dersi başarısını yordayan değişkenlerin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin fen dersi başarılarını; fen dersine yönelik tutum, fen dersine yönelik motivasyon ve akademik özyeterlik gibi bazı duyuşsal değişkenlerle, okul için ek yardım alma ve öğrenmeye ayrılan ... -
Ortaokul öğrencilerinde fen dersi başarısını yordayan değişkenlerin incelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The aim of this research is to explore the relationships between affective variables like; middle school students' science course successes, the attitude towards science course, the motivation towards science learning and ... -
Ortaokul öğrencilerinde ingilizce dersi başarısını yordayan değişkenlerin belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinde, cinsiyet, anne ve babanın eğitimdüzeyi, ailenin gelir düzeyi, ingilizcenin günlük yaşamda kullanılma sıklığı,tamamlayıcı değerlendirmeyi tercih etme düzeyleri, özyeterlik ve ...