Kasım, KARAKÜTÜK2022-03-152022-03-152015-04-11978‐605‐136‐220‐5http://hdl.handle.net/20.500.12575/776921964 yılında kurulmuş olan Türkiye’nin ilk Eğitim Fakültesi, o zamanki adıyla Ankara Üniversitesi Eğitim ‐1982 yılından sonra Eğitim Bilimleri Fakültesi‐, yine o zamanki adıyla Eğitim İdaresi ve Planlaması daha sonra Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bölümüne 1968 yılında asistan olarak girmiş olan Prof. Dr. Mahmut Âdem Hocamız, 34 yıl görev yapıp emekli olmuş, on yıl kadar da emekli olduktan sonra Ankara Üniversitesi’ne hizmet vermeyi sürdürmüştür. Prof. Dr. Mahmut Âdem Hocamız öğretmenlik görevleriyle birlikte, 45 yıldan fazla bir süre eğitim alanında Ülkemize hizmet vermiş ve “Ankara Üniversitesi Çınarı” unvanını kazanmıştırİÇİNDEKİLER SUNU................................................................................................................iii ÖNSÖZ.............................................................................................................. v İÇİNDEKİLER...............................................................................................vii BÖLÜM 1. PROF. DR. MAHMUT ÂDEM.................................................1 Prof. Dr. Kasım Karakütük..................................................................................................3 Prof. Dr. Mahmut Âdem’in Belgelerle Özgeçmişi ve Yayınları Prof. Dr. Kasım Karakütük................................................................................................63 Hocam Prof. Dr. Mahmut Âdem Prof. Dr. Süleyman Çetin Özoğlu.....................................................................................71 Arkadaşım, Meslekdaşım Prof. Dr. Mahmut Âdem Prof. Dr. Halil Sarıaslan......................................................................................................77 Mahmut Hocayı Emekliliğe Uğurlarken Akla Gelenler Prof. Dr. Kemal Güçlüol ...................................................................................................81 Ada Yolu Kestane Veya Bazı “Âdemsiz” Öyküler Prof. Dr. Ömer Peker ........................................................................................................101 Prof. Dr. Mahmut Âdem Dr. Hasan Erçelebi.............................................................................................................103 Hocam; Prof. Dr. Mahmut Âdem Mustafa Gazalcı .................................................................................................................107 Mahmut Âdem: Eğitime Adanmış Bir Yaşam Dr. Umut Âdem.................................................................................................................111 Babam Prof. Dr. Mahmut Âdem BÖLÜM 2. MAKALELER...........................................................................113 Prof. Dr. Ali Balcı...............................................................................................................115 Çağdaş Üniversitenin Örgütlenmesi ve Yönetimi Prof. Dr. Salih Özbaran.....................................................................................................145 Tarih Ders Kitabı Peşinde: Kişisel Bir Serüven Prof. Dr. İnayet Aydın ......................................................................................................155 Demokratik Değerler, Okulda Demokrasi ve Sorumluluk Eğitimi Prof. Dr. Yasemin Karaman‐Kepenekci.........................................................................169 Örgütsel Affedicilik Kavramına Genel Bir Bakış Prof. Dr. Ercan Tatlıdil......................................................................................................185 Küreselleşen Dünyada Eğitim Anlayışının Temel Dinamikleri Prof. Dr. Nejla Kurul.........................................................................................................201 Kent Yoksullarının Yaşamında Eğitim, Kapitalist İlişkiler ve Kentsel Çelişkilerin İzleri Prof. Dr. Hüseyin Kıran, Nurcan Erkenay....................................................................217 Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Süreci ve Bazı Güncel Sorunlar viii Prof. Dr. Ömer Peker ........................................................................................................227 Kişisel Rotalama Prof. Dr. Rauf Haznedar...................................................................................................245 1933 Üniversite Reformu Dr. Niyazi Altunya............................................................................................................253 Dr. Reşit Galip’i Anımsamak… Doç. Dr. Asiye Toker‐Gökçe............................................................................................265 Örgütlerde İstenmeyen Davranışlar: Yıldırma (Mobbing) Örneği ve Bu Tür Davranışları Önlemede Yardımcı Bilgi Uçurma (Whistle‐blowing) Doç. Dr. Binali Tunç..........................................................................................................295 Eğitimde Sosyal Adalet: Öğretmen Atamalarına Dair Betimsel Bir Çözümleme Doç. Dr. Cevat Elma, Doç. Dr. Ebru Oğuz....................................................................313 Yönetsel Sorumluluk Bağlamında Örgütsel Değişme Olgusu Doç. Dr. Güven Özdem....................................................................................................331 Eğitimde Stratejik Planlama Doç. Dr. Hüseyin Yolcu, Yrd. Doç. Dr. Selda Polat.....................................................349 Eğitime Erişimde Farklı Değişkenlerin Belirleyiciliği Üzerine Kuramsal Bir Çalışma Doç. Dr. Kamile Demir.....................................................................................................383 Örgütsel Özdeşleşme: Kuramsal Temelleri ve İlişkili Kavramlar Doç. Dr. Kürşad Yılmaz ...................................................................................................401 Bir Eğitim Politikası Sorunsalı: Yönetici Seçme ve Atama Doç. Dr. Şenay Sezgin‐Nartgün......................................................................................431 Eğitim, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma Doç. Dr. Tuncer Bülbül.....................................................................................................449 Türkiye Eğitim Sisteminde Aşılamayan Bir Sorun: Eşitsizlik Yrd. Doç. Dr. Aysun Erginer...........................................................................................479 Okulda ve Sınıfta Karşılaşılan Sorunlara Şiddetsizlikle Çözüm Bulma Süreçleri: Örnek Öğretmen ve Öğrenci Paylaşımları Yrd. Doç. Dr. Gökhan Tuzcu...........................................................................................507 İmam‐Hatip Okulları Yrd. Doç. Dr. Gülay Aslan...............................................................................................535 Eğitimde Özelleştirme Uygulamalarına İlişkin Eleştirel Bir Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Sabri Güngör .............................................................................................561 Eğitimde Alternatif Bir Değerlendirme Yaklaşımı: Portfolyo Değerlendirme Yrd. Doç. Dr. Tarık Soydan..............................................................................................581 Osmanlı Son Döneminden Günümüze Türkiye’de Öğretmen İstihdamı ve Sorunlarına Bakış İsa Bahat, Metin Işık, Prof. Dr. Münevver Çetin..........................................................599 Halk Eğitimi Merkezi Yöneticilerinin Hayat Boyu Öğrenme Algısı BÖLÜM 3. FOTOĞRAFLARDA PROF. DR. MAHMUT ÂDEM.....615trCC0 1.0 UniversalEğitimMahmut AdemEğitim Ekonomisi ve Planlaması Alanına Adanmış Bir Ömür Prof. Dr. Mahmut Âdemʹe 80. Yaş ArmağanıBook