Büyükkıdık, SerapŞimşek, Ayşe2021-09-072021-09-072021-05-01https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.695240http://hdl.handle.net/20.500.12575/74467Bu araştırmada, Bilim ve Sanat Merkezi’nde (BİLSEM) eğitim-öğretim gören özel yetenekli öğrencilerin alanyazın taraması ve uzman görüşü sonucunda elde edilen baskın özelliklerinin ebeveyn görüşleri alınarak ölçekleme yöntemi ile önem derecelerini tespit etmek amaçlanmıştır. Özel yetenekli öğrencilerin baskın özellikleri araştırmacılar tarafından sekiz ifade altında toplanmıştır. Betimsel araştırmaya gönüllü katılan 204 ebeveynden veriler toplanmıştır. V. ve III. Hal Tam Veri Matrisiyle ölçekleme işlemi sonunda ebeveynlerin özel yetenekli çocuklardaki baskın özellikleri önem sırasına göre gelişmiş merak duygusu, keskin gözlem yeteneği, gelişmiş hayal gücü, yüksek derecede yaratıcılık, hızlı öğrenme yeteneği, iyi problem çözme/muhakeme yeteneği, geniş kelime dağarcığı ve mükemmeliyetçilik şeklinde sıraladıkları görülmüştür. Araştırma sonucunda V. Hal denklemi ve III. Hal denklemiyle elde edilen uyarıcı sıralarının birbiri ile tamamen tutarlı olduğu tespit edilmiştir.enÖzel yetenekli çocuklarÖzel yetenekli çocukların özellikleriÖzel yetenekli çocukların tanılanmasıScaling Gifted Children’s Dominant Characteristics Using Pair-Wise Comparison MethodÖzel Yetenekli Çocukların Baskın Özelliklerinin İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle ÖlçeklenmesiArticle222439463