Çinikaya,Ceren2024-07-242024-07-242022https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/91274Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler dersinde çevre okuryazarlığının geliştirilmesine yönelik akademisyen ve öğretmen görüşlerini ortaya koyabilmektir. Araştırmada nitel araştırma modeli türlerinden biri olan "temel nitel araştırma" benimsenmiştir. 13 akademisyen ve 14 öğretmen ile yarı yapılandırılmış görüşme formu yaklaşımı ile gerçekleştirilen araştırmanın bazı sonuçları şöyledir: Sosyal bilgiler dersinde çevre okuryazarlığının geliştirilmesine yönelik sınıf içi uygulamaların neler olabileceğine ilişkin akademisyenlerin araştırma inceleme stratejisine dayalı atölye çalışmalarını vurguladıkları, öğretmenlerin ise buluş yoluyla öğrenme stratejisine dayalı beyin fırtınası tekniğini vurguladıkları görülmüştür. Çevre okuryazarlığının geliştirilmesi için kullanılabilecek okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin hem akademisyenler hem de öğretmenler doğal mekânların okul dışı öğrenme ortamı değerlendirilebileceğini belirtmişlerdir. Akademisyen ve öğretmenler okul dışı ortamlarda yapılabilecek uygulamalar konusunda gezi gözlem yöntemini öne çıkartmışlardır. Çevre okuryazarlığı becerisinin kazandırılması sürecinde karşılaşılabilecek sorunlara yönelik akademisyenler ve öğretmenler, MEB'in talep ettiği resmi izinleri sorun olarak ifade etmişlerdir. Bu becerinin kazandırılması sürecine yönelik önerilerinde iki katılımcı türü de en fazla MEB'e yönelik önerilere yer vermişlerdir.trÇevre okuryazarlığısosyal bilgilerçevre eğitimibeceri eğitimiiklim değişikliğiSosyal bilgiler dersinde çevre okuryazarlığını geliştirmeye yönelik akademisyen ve öğretmen görüşleriAcademics' and teachers' views on the development of environmental literacy in social studies courseThesis