Demirtaş,Çağlayan Pınar2024-07-242024-07-242022https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/91262Bu araştırma sözcük çözümleme becerilerine yönelik geliştirilen sözcük çözümleme (SÇM) programının, Öğrenme Güçlüğü (ÖG) olan öğrenciler için etkililiğinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bununla birlikte SÇM programı ile öğrencilerin edindikleri okuma becerilerini sürdürüp sürdürmedikleri izlenmiş, ardından SÇM programının öğrenci becerileri üzerindeki etkileri ile öğrencilerin ve annelerin görüşleri incelenmiştir. Araştırma tek denekli deneysel desenlerden yoklama evreli çoklu yoklama modeli ile tasarlanmıştır. Araştırmaya 9 ve 10 yaş aralığında 3 asıl 1 yedek öğrenci katılmıştır. Sözcük çözümleme becerilerine yönelik tasarlanan programın içeriğini sözcükleri doğru çözümlemeyi destekleyen 9 oyun oluşturmaktadır. SÇM programının öğretim aşamalarında doğrudan öğretim yönteminin aşamalarından faydalanılmıştır. Araştırmada güvenirliği belirlemek için gözlemciler arası güvenirlik ve uygulama güvenirliği verileri toplanmış, analizler sonucunda araştırmaya yönelik yüksek güvenirlik bulgularına ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular evreler içi ve evreler arası görsel analizler ile analiz edilmiş ve sonuç olarak SÇM programının araştırmaya katılan her üç öğrencinin sözcük çözümleme performanslarını artırdığı ve yüksek etki büyüklüğüne sahip olduğu gözlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin edindikleri sözcük çözümleme becerilerini uygulama bittikten 15 gün sonra da sürdürdükleri gözlenmiştir. Diğer yandan sosyal geçerlik verilerinden elde edilen bulgular öğrencilerin ve annelerinin araştırmanın sosyal geçerliğine ilişkin sahip oldukları görüşlerin olumlu yönde olduğunu göstermiştir. Son olarak, araştırma sonunda alanda çalışan uygulamacı ve uzmanlar ile daha sonra yapılacak çalışmalar için bir takım öneriler sunulmuştur. This research is aimed to examine the word decoding (SÇM) intervention program developed for word decoding skills for students with learning difficulties and reading difficulties at the same time. In addition, it was monitored whether the students continued their reading skills with SÇM, and then the effects of SÇM on student skills were examined. The research was designed with a probe-stage multiple probe model, which is one of the single-subject experimental designs. 3 original and 1 substitute students between the ages of 9 and 10 participated in the research. The program's content for word decoding skills consists of 9 games that support correct and fast decoding of words. In the teaching stages of the word analysis intervention program, the stages of the direct teaching method were used. Inter-observer reliability and application reliability data were collected to determine reliability in the research, and high-reliability findings for the research were reached as a result of the analysis. The findings obtained from the research were analyzed with visual analyzes within and between stages, and as a result, it was observed that SÇM increased the word analysis performance of all three students participating in the research and had a high effect size. However, it was observed that the students continued their acquired word decoding skills 15 days after completing the application. On the other hand, the findings obtained from the social validity data showed that the opinions of the students and their mothers regarding the social validity of the research were positive. Finally, at the end of the research, practitioners, and experts working in the field with the SÇM program were also presented with some suggestions for future studies.trsözcük çözümlemeokuma güçlüğüÖğrenme güçlüğü olan öğrencilerin sözcük çözümleme becerilerini desteklemeye yönelik sözcük çözümleme müdahale programının etkililiğinin incelenmesiInvestigation of the effectiveness of the word decoding intervention program to support the decoding skills of students with learning disabilityThesis