Küçükdağ,RabiaKaya, FerhatAvcı, Fulya Şenay2024-12-062024-12-062023https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/916052019 yılında ortaya çıkan Koronavirüs, küresel bir pandemi haline gelmiştir. Pandemi kapsamı önlemlerinden biri de uzaktan eğitime geçiştir. Özellikle de eğitim öğretim dönemine yeni başlamış olan ilköğretim öğrencileri bu değişime adapte olmakta zorlanmışlardır. Uzaktan eğitim sistemi ile öğrencilerin sosyalleştikleri, farklı toplumsal değerleri kazandıkları okul ortamı, sanal bir ortama taşınmıştır. Sadece internet erişimine sahip araçlar ile çevrimiçi bir biçimde ilerletilen süreç; sınıfsal ayrımları derinleştirmiş ve toplumsal adaleti olumsuz etkilemiştir. Ancak uzaktan eğitim için gerekli araç ve gereçlere sahipliğin yanı sıra çocuğun eğitimine aile içi destek mekanizmaların varlığı ve yokluğu da uçurumu derinleştirmiştir. Bu sebeple özel ve devlet okulları arasındaki uygulamalarının farkları da bu uçurumun fark edilebilmesi için incelenmesi gereken olgular arasındadır. Bu çalışmada pandemi sürecinde eğitimlerine özel ve devlet okuluna devam eden ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları problemler katılımcı görüşmeleri ışığında incelenmiştirtrKoronavirüsUzaktan eğitimToplumsal adaletDezavantajlı gruplarRisk toplumu“Artık Tabletsiz Ev Kalmadı” Pandemi Sürecinde Eğitime Özel Okul-Devlet Okulu Ayrımı Üzerinden Alan Araştırması Bakışı“No Home Without Tablet Anymore” Field Research Perspective on Education in the Pandemic Process Through Private School-State School SeperationArticle