Ülker, İsa2025-04-172025-04-172021https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/92804Kurumsal faaliyetlerin delili niteliğindeki belgelerin gelecek kuşaklara aktarılması, kurumsal hafızanın doğru yöntemlerle, istenildiğinde erişilebilecek şekilde korunmasıyla mümkündür. Bu çalışmada, anahtar terimi otorite dizini olmayışının ortaya çıkardığı sorunları belirledikten sonra Elektronik Belge Yönetim Sistemleri için otorite dizini kullanımının getireceği faydayı tartışarak; bir otorite terim listesinin hazırlanmasında kurum bazında nelere dikkat edilmesi gerektiğini tespit ederek, kavramsal bir model ortaya koymaktır. Bu bağlamda karma araştırma yöntemi kullanılarak öncelikli olarak nitel verilerin toplanmasına yönelik doküman incelemesi yapılmıştır. Doküman incelenmesinden geçirilerek elde edilen veriler temalara bağlı doküman analizi yönteminden yararlanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan inceleme sürecinde ortaya çıkan soru ve sorunlardan oluşan nicel anket formu kullanıcılara uygulanarak elde edilen veriler tümevarım yaklaşımıyla betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışma sonucunda; MEB, EBYS kullanıcıları arasında, sistemdeki yapısal eksiklikler nedeniyle belgelerin doğru başlık altında kaydedilmesinde, konu başlığı belirleme ve erişimde bir birliktelik olmadığı doğrulanmıştır. Buna bağlı olarak, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) ve Standart Dosya Planı (SDP) doğrultusunda konu terimleri otorite dizini oluşturarak, kaydedilen belgelerin gerektiğinde ulaşılmasını kolaylaştırmak için, belirlenen üst veri elemanlarından "konu, konu başlığı, açıklama vb." bölümlerin standart hale gelmesini sağlayarak uygulama birliği oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmamızda ortaya çıkacak "yapılması gerekenler" ve "otorite dizin ilkeleri" ile ülkemizdeki tüm EBYS sistemleri için yol haritasını gösteren bir model ortaya konulmaya çalışılmıştır.trElektronik belgeElektronik belge yönetimiElektronik devletElektronik belge yönetim sistemlerinde konu otorite dizini oluşturma: Milli Eğitim Bakanlığı örneğiThesis