Alper, AyferAltun, Canan Akyol2020-10-082020-10-082018http://hdl.handle.net/20.500.12575/72022Bu araştırma, okul öncesi eğitime devam eden beş yaş grubu öğrencilerine verilecek algoritma ve temel kodlama eğitiminin çocukların problem çözme becerilerinin etkisinin saptanması amaçlanmış sıralayıcı karma desen modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara ilindeki bir özel anaokuluna devam eden beş yaş grubu 30 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmanın nicel verileri, "Problem Çözme Becerisi Ölçeği" ile; nitel verileri ise gözlem formu ve odak grup görüşmeleri esnasında yapılan ses kayıtları yoluyla toplanmıştır. Araştırmada 4 hafta süren algoritma eğitimi ve sonra 4 hafta süren temel kodlama eğitimi adı altında OSMO Koding eğitimi verilmiştir. Tüm öğrencilere "Problem Çözme Becerisi Ölçeği" uygulama öncesinde ve uygulama sonrasında ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Uygulamalar esnasında öğrencilere ait gözlemler gözlem formu yardımıyla toplanmış, uygulama sonrasında ise odak grup görüşmeleri ile veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler ile birlikte Shaphiro-Wilk testi ve t-testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre problem çözme ölçeğinden alınan ön test ve son test puanlarına bakıldığında algoritma eğitiminin problem çözme becerisi ölçeğinden alınan puanlarında anlamlı bir farklılık yarattığı görülmüştür. Problem çözme becerisi ölçeğinden alınan son test puanları karşılaştırıldığında ise algoritma eğitimi alanların son test puanlarının algoritma eğitimi almayanların son test puanlarından yüksek olduğu görülmüştür. Problem Çözme Becerisi Ölçeği puanları yüksek olan öğrencilerin daha ayrıntılı, daha kapsamlı görüşler bildirdikleri, gerçek hayatlarından örneklerle durumları destekledikleri görülmüştür.trBilgisayar eğitimi; Kodlama; Okul öncesi eğitim;Okul öncesi öğretim programına algoritma ve kodlama eğitimi entegrasyonunun öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi / Algorithm and coding education in pre-school teaching program integration the effectiveness of problem solving skills in studentsmasterThesis189