Bektaş,Arzu2024-07-242024-07-242022https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/91276Yetişkin eğitimi alanının üniversitede kurumsallaşma durumunun analiz edilmesi amacıyla yapılan bu araştırmada; alanın üniversitelerdeki akademik yapılanma durumu ve alanda doktora düzeyinde öğrenim görenlerin, kurumsallaşmaya yönelik görüş, düşünce ve deneyimlerinin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Araştırma nitel bir çalışma olarak tasarlanmış, veriler doküman analizi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmada ilk olarak halk/yetişkin eğitimi alanının üniversitelerdeki mevcut akademik yapılanma durumu incelenmiştir. Daha sonrasında ise alanda doktora düzeyinde öğrenim gören 19 katılımcının kurumsallaşma durumuna ilişkin görüş ve deneyimlerini içeren görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; "Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi" olarak adlandırılan alanın, 28 üniversitenin akademik yapılanmasında yer aldığı ancak sadece 6'sında lisansüstü programların aktif olduğu görülmüştür. Doktora programı ise 2 üniversite dışında bulunmamaktadır. Doktora düzeyinde öğrenim görenler, çoğunlukla akademide ancak farklı alanlarda istihdam edilmişlerdir. Yetişkin eğitimi alanının akademik kadroları ise 6 akademisyen dışında çoğunlukla alan dışından oluşmaktadır. Eşitlik ve özgür düşünceden beslenen halk eğitimi anlayışının kurumsallaşması için örgütlenme ve dayanışmanın geliştirilmesi gerektiği önemli görülmektedir. In this research, which was conducted to analyze the academic institutionalization of the field of adult education; It is aimed to evaluate the academic structure of the field in universities and the opinions, thoughts, and experiences of those who are studying at the doctoral level in the field related to institutionalization. The research was designed as a qualitative study, and data were collected through document analysis and semi-structured interviews. In the research, firstly, the current academic structure of the public/adult education field in universities was examined. Afterwards, interviews were held with 19 participants who were studying at the doctoral level in the field, including their views and experiences on the institutionalization situation. According to the research results, it has been observed that the field called "Lifelong Learning and Adult Education" is included in the academic structuring of 28 universities, but only 6 of them have active postgraduate programs. Doctoral programs are not available except for 2 universities. Those who completed their doctoral education were mostly employed in academia but in different fields. The academic staff of the adult education field, on the other hand, mostly consists of outsiders, except for 6 academicians. It is considered important that organization and solidarity should be developed for the institutionalization of the understanding of public education, which is nourished by equality and free thought.tryetişkin eğitimihayat boyu öğrenmeTürkiye'de üniversitede yetişkin eğitimi alanının kurumsallaşmasıInstitutionalization of adult education field at universities in TurkeyThesis