İstel, ÇiğdemUzuner, YıldızGirgin, ÜmitÜnlüer, SelmaKarasu, GüzinTanrıdiler, Ayşe2021-09-062021-09-062020-06-01https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.523789http://hdl.handle.net/20.500.12575/74363Mesleki eğitimlerinde pek çok sorunla mücadele eden işitme kayıplı bireylere de düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun öğretim programı hazırlanması gereklidir. Bu eylem araştırmasının amacı Engelliler Entegre Yüksekokulu (EEYO), Yapı Ressamlığı Programı’ndaki işitme kayıplı öğrencilere sistem yaklaşımı ve dengeli öğretim yaklaşımı ile uygulanan meslek Yapı Bilgisi I-II derslerinin iyileştirilme sürecini incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını Yapı Bilgisi derslerini alan 1. sınıf öğrencileri, araştırmacı, okuldaki bazı öğretim elemanları ve Tez İzleme Komitesinden oluşmuştur. Çeşitli veri toplama teknikleriyle toplanan veriler betimsel ve/veya tümevarımsal olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda yapılan iyileştirmelerin öğretim programının sürecine olumlu yansımaları görülmüştür. Araştırmacının araştırma yöntemi ve öğretim programı bileşenlerinde gelişmeler gösterdiği belirlenmiştir. Bu belirlemeler araştırmacı ve öğrencilerin görüşleriyle de desteklenmiştir.trİşitme kayıplı öğrencilerYapı bilgisi dersiMesleki eğitimİşitme Kayıplı Gençlere Uygulanan Yapı Bilgisi Dersinin İyileştirme Sürecinin İncelenmesiArticle212193225