Rüzgar, M. Emir2021-08-312021-08-312020-12-01https://doi.org/10.30964/auebfd.644741http://hdl.handle.net/20.500.12575/74131Schwab 1969 yılında yayımladığı bir çalışmasında eğitim programları alanının o dönemdeki mevcut ilke ve yöntemleriyle program işini yapamaz durumda olduğunu tartışmış ve alanın can çekiştiğini öne sürmüştür. Ayrıca alanın işlevsel duruma gelebilmesi için alandaki uğraşların kuramsaldan kılgısala döndürülmesi gerektiği iddiasında da bulunmuştur. Schwab’ın bu savları, alanda birçok cevap makalesine neden olmuş ve özellikle yurt dışı alanyazında birçok çalışmanın konusu olmuştur. Bu çalışmalar arasında yeniden kavramlaştırma olarak bilinen bir program akımı alanda gözle görülür bir ilgi çekmiştir. Bu makalede ise yazar, özellikle Amerika Birleşik Devletleri alanyazınını temel alarak Schwab’ın iddialarının günümüz eğitim programı alanı için geçerliğini incelemeyi amaçlamıştır. Yazarın temel iddiası, belirtilen bağlam içinde alanın can çekişir durumda olmadığı, ancak alanda bir bunalım (kriz) söyleminin hâlâ var olduğu yönündedir. Yazar ayrıca bu bunalım söylemlerini aşmanın, alanın tarihi çerçevesini kavrayarak Schwab’ın da dile getirdiği üzere program alanının okullara ve okullaşmaya olan bağı temelinde kılgısal bir yaklaşımla olanaklı olduğunu öne sürmüştürtrCC0 1.0 UniversalSchwabYeniden kavramlaştırmaProgram geliştirmeAnka Kuşu veya Sisifos Schwab’tan Sonra Eğitim Programları AlanıArticle533115311782458-8342