Akmeraner, Yeşim2022-12-232022-12-232022https://doi.org/10.24955/ilef.1112405http://hdl.handle.net/20.500.12575/86381Endüstri çevreleri, reklam üretiminin odağının reklam profesyonellerin yaratıcılığından tüketici analitiğine ve büyük verinin potansiyel avantajlarına kaydığını iddia etmektedir. Sınırlı ampirik araştırma, reklam profesyonellerinin değişen rolü hakkında önemli bulgular ortaya koysa da, bu bulguları toplumsal bağlamına oturtmak için gereken eleştirel perspektiften yoksundurlar. Öte yandan, dijital emek ve markalaşma literatürü kullanıcı emeğine fazla odaklanmakta ve reklam üretimindeki formel emeğin rolünü ihmal etmektedir. Bu makale, reklamcılık profesyonellerinin veriye dayalı piyasadaki deneyimlerine ilişkin pazarlama-reklam literatürünün anaakım bulgularını, maddi olmayan emek kavramını kullanarak emeğin post-Fordist dönüşümü bağlamında değerlendirmektedir. Makalenin amacı maddi olmayan emek teorileri ile reklam literatürü arasında bir etkileşim yaratmak ve emek perspektifinden gerçekleştirilecek ampirik araştırmalara çağrı yapmaktır. Reklam profesyonellerinin veri odaklı bir pazarı yönetmek için daha fazla iletişimsel, stratejik ve ilişkisel yetilerini işe koştuğu savunulmaktadır.trReklam ProfesyonelleriMaddi Olmayan EmekBüyük VeriVeri Odaklı Piyasada Medyada Çalışma: Reklam Profesyonellerinin Emeğini Yeniden DüşünmekArticle