Okcu, Esra Uyar2023-01-032023-01-032022https://doi.org/10.32450/aacd.1226897http://hdl.handle.net/20.500.12575/86720Bu makalenin amacı, Avrupa Birliği (AB)'nin, ticaret stratejisini, pandemi sonrası dönemde ortaya çıkan ihtiyaç ve zorluklara göre uyarlayıp uyarlamadığını araştırmaktır. AB'nin yeni ticaret stratejisi belgesi "Ticaret Politikası İncelemesi" ile önceki strateji belgesi "Herkes için Ticaret"i karşılaştıran çalışma, AB'nin mevcut zorlukların üstesinden gelmek için ticaret stratejisini yeniden formüle ettiğini göstermektedir. Çalışmada, R programlama dili ile metin madenciliği teknikleri kullanılarak, iki ticaret stratejisi belgesi ayrı ayrı ve karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Bulgular, mevcut ticaret politikası gündeminin önceliklerinin, ekonomi, sürdürülebilirlik ve küresel eylemler olduğunu göstermektedir. Önceki strateji belgesine kıyasla, Ticaret Politikası İncelemesinde, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme konularına yapılan vurgu çok daha güçlüdür. Dayanıklılık ve geçiş ise nispeten yeni odak alanları gibi görünmektedir.trAvrupa Birliği, AB Ticaret Politikası, Sürdürülebilirlik, Dijitalleşme, Metin MadenciliğiTHE 2021 EU TRADE POLICY REVIEW: SHIFT IN TRADE STRATEGY AND NEW INITIATIVESArticle2124975181303-2518