AYAŞLIOĞLU, Emrah (Yazar)POYRAZ, Bedriye (Tez Danışmanı)2019-02-0720072019-02-07http://hdl.handle.net/20.500.12575/29543Bu çalısmanın temel konusu, reklam metinleri ve bu metinlere yönelik algılamalardır. Küresel dünyada reklamlar ve reklam metinleri içerisindeki mesajlar, kitleleri birer tüketici olarak konumlandırarak çesitli direktifler iletmektedirler. Bu mesajlara yönelik algılamalar sınıfsal, kültürel ve sosyal kimi aitliklere bağlı olarak farklı biçimlerde gerçeklesebilmektedir. Bu çalısmada reklam metinlerine yönelik bu algılamaların yoksulluk unsuruyla olan iliskisi incelenmektedir. Çesitli kültürel, sosyal ve ekonomik aitliklere sahip bireylerin reklam metinlerini bu aitlikleriyle iliskili olarak nasıl algıladıkları ve metinlerde kurulan standart tüketici tipine karsı olan tavırları sorusturulmaktadır.trYOKSULLUK VE REKLAM ALGISI: REKLAM METİNLERİNE YÖNELİK ALGILAMALAR ÜZERİNE BİR ALAN ÇALISMASIThesis