Özel, Rabia Tekin2022-01-192022-01-192019http://dx.doi.org/10.33171/dtcfjournal.2019.59.2.15http://hdl.handle.net/20.500.12575/77159Çok kültürlülüğün ve buna bağlı olarak çok dilliliğin yaygın olduğu günümüz dünyasında, insanlar arasında iletişim kurmak ve bunun için de ikinci bir dili öğrenmek önemli hale gelmiştir. İkinci dili öğretirken de, hangi öğretim yönteminin uygulanması gerektiği her zaman sorun olmuştur. Yabancı dil öğretiminde neden başarılı olunamadığı ya da daha iyi bir dil öğretiminin nasıl gerçekleştirilebileceği konusundaki düşünceler, kuramcıları ya da dil öğreticilerini sürekli bir yöntem arayışına itmiştir. Bu çalışmada, yabancı dil öğretiminde yöntem sorunu ele alınmıştır. Yabancı dil öğretimini gerçekleştirmek için öğrenme-öğretme sürecinde geçmişten bugüne oluşturulan ve uygulanan yöntemler üzerinde durulmuş; yöntemin gerekliliği tartışılmış; postmodernizmin etkisinde gelişen yöntem sonrası dönem algısı ve bu yeni paradigmanın uygulanabilirliği konusunda bilgi verilmiş ve eğitimin paydaşlarının değişen rolleri ortaya konulmuştur.trYabancı Dil ÖğretimiYabancı Dil Öğretim YöntemleriYöntem Sonrası DönemPostmodern Dil ÖğretimiYabancı dil öğretiminde yeni bir paradigma: yöntem sonrası dönemA new paradıgm ın foreıgn language teachıng: the post- method perıodArticle5902