İlhan, Ayşe Çakır2019-10-112019-10-112018https://doi.org/10.30964/auebfd.454775http://hdl.handle.net/20.500.12575/68033Araştırmanın amacı, Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri (AGSL)’nin müzik bölümlerinde kuruluşundan günümüze yapılan program değişikliklerinin incelenmesi ve bu durumun eğitim - öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesindeki rolünün uzman ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Bu araştırma, AGSL müzik bölümlerinde yapılmış olan değişikliklerin eğitim-öğretim etkinliklerinin gerçekleştirilmesinde ne ölçüde yer aldığının araştırılması; araştırma sonucunda elde edilen sonuç ve öneriler doğrultusunda uygulamalardaki eksikliklerin giderilmesi, bu konu ile ilgili yapılabilecek çalışmalara yol göstermesi ve kaynak oluşturması bakımından önem taşımaktadır. Araştırma betimsel türde olup model olarak tarama modeli ile yürütülmüştür. Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinde 2016-2017 öğretim yılında görev yapmakta olan öğretmenlere yöneltilen görüşme soruları ve alan uzmanları ile yapılan görüşmeler ile veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular ve program değişiklikleri ayrıntılı olarak verilmiş, AGSL’nin kuruluşundan günümüze bütün ders değişiklikleri ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Mevcut ders programı ile ilgili görüşler ve önceki programların karşılaştırılması dâhil birçok bulguya ulaşılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğretmenler ve uzmanlar yapılan program değişikliklerinin iyi niyetli bir yaklaşımla gerçekleştirildiğini belirtseler de altyapı eksikliğinin mevcut ders programını kullanmakta sorunlar yaratabileceğine inanmaktadırlar. Gelecekte yapılacak çalışmalarda, program değişikliğinin ardından mezun olacak ilk öğrencilerin başarı durumlarının incelenmesi önerilmektedir.trAnadolu Güzel Sanatlar ve Spor LiseleriMüzik eğitimiAnadolu güzel sanatlar ve spor liseleri müzik bölümlerindeki program değişiklikleriArticle513101125