Gezer, Eda Evlioğlu2021-09-072021-09-072020http://hdl.handle.net/20.500.12575/74486Makalede retorik, görsel retorik kavramlarını ve retorik/görsel retorik yöntemlerini açıklanarak bu unsurların reklamlarda nasıl kullanıldığı ortaya koyulmaktadır. Son yıllarda sanayi, teknoloji ve iletişim araçlarında yaşanan gelişmelerle ile birlikte pazarda yaşanan yoğun rekabet reklam ve reklamcılığın önemini arttırmıştır. Şirketlerde ürünlerinin farklı olduğunu vurgulamak ve ürünlerine sembolik bir değer katmak için reklama sıklıkla başvurmaktadır. Tüketicinin dikkatini çekmek ve tüketiciyi ürünü almaya ikna etmek için reklamlarda kullanılan görsel unsurlarda bu nedenle oldukça önem taşımaktadır. Bu bağlamda, makalede reklamlar incelenmiş ve reklamlarda kullanılan görsel retorik unsurları tespit edilmiştir.trRetorikgörsel retorikretorik/görsel retorik yöntemleriGörsel retoriğin reklamlarda kullanımı ve basılı reklam örnekleriArticle0202150172