Yılmaz, Sümeyye2025-02-202025-02-202024https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/92469Bu araştırmada; devlet ilkokullarında görev yapmakta olan öğretmenler ile aynı okullardaki öğrencisi bulunan velilerinin sağlıklı iletişim kurmasını engelleyen faktörlerin öğretmen – veli görüşlerine göre belirlenmesi, yaşanan iletişim engellerinin doğurduğu sonuçların tespiti ve bu engelleri aşmaya yönelik çözüm yollarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Ankara ili Etimesgut ilçesinde bulunan ilkokullardan üç tanesinde görev yapan 12 öğretmen ve bu okullarda öğrencisi bulunan 12 veli ile görüşmeler yapılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim (fenomenoloji) yaklaşımı kullanılmıştır. Bu araştırmanın bulguları; araştırmacı tarafından geliştirilen iki ayrı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak katılımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Karşılaştırma yapılabilmesi için soruların paralel olmasına özen gösterilmiştir. Görüşmeler yüz yüze ve ses kayıtları alınarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler; nitel araştırma yönteminin içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; öğretmenler ve veliler birçok noktada aynı fikirde buluşmaktadır. Ön yargılar, üslup, yanlış tutum ve davranışlar, öğretmenden farklı beklentiler, birbirini tanımama, öğretmenlik mesleğinin saygınlığının azalması gibi unsurların sağlıklı iletişimin önünde duran engeller olduğu belirtilmiştir. Bu engellerin; motivasyon düşüklüğü, öğrencinin ve eğitim ortamının olumsuz etkilenmesi, iletişimin tamamen kopması ve şikayetlere varması gibi sonuçlar doğurduğu ifade edilmiş ve bu engellerin ortadan kalkmasına yönelik için çözüm önerileri sunulmuştur.trEğitim iletişimiİlkokulöğretmenveliiletişimİlkokullarda öğretmen- veli arasındaki iletişim engellerive çözüm önerileriCommunication barriers between teachers-parents inprimary schools and solution suggestionsThesis