Olkun, SinanAltun, Arif2019-04-252019-04-252003http://hdl.handle.net/20.500.12575/63805Bilgisayarın okullarda ve okul dışında kullanımı gittikçe yaygınlaşmaktadır. Özellikle, Dünya Bankası tarafından desteklenen bir proje ile Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında 15 000 bilgisayar laboratuarının kurulması öğrencilerin bilgisayar teknolojileri ve uygulamaları ile daha erken yaşlarda tanışmalarını sağlama da önemli bir girişim olarak kabul edilebilir. Bunun sonucu olarak, ilköğretimin 4. ve 5. sınıflarından itibaren bazı okullarda seçmeli ders olarak bilgisayar dersi verilmektedir. Ayrıca, öğrenciler kendi evlerinde de bilgisayarla tanışma ortamı bulmakta; bazı öğrenciler ise bu imkanların hiç birisinden yararlanamamaktadır. Gerek okul içi gerekse okul dışı bilgisayar deneyimlerinin öğrencilerin başarısına ne ölçüde etki ettiği, özellikle de uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasında bir ilişkinin olup olmadığının araştırılması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar sahibi olma ve çeşitli bilgisayar deneyimleri ile uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasındaki ilişkileri araştırmaktır. The purpose of this study was to investigate the relationship among elementary school students’ computer experience, computer ownership and their achievement in geometry. Assesed were 297 fourth and fifth grade students from four different school sites. Results showed that students who have computer at home and have an earlier computer experience scored higher in geometry test than those who do not have computers and who do not have any earlier computer experience respectively. Results also showed that the difference is getting wider. It was concluded that measures should be taken to increase computer access in schools located in poorer socio-economic areas to decrease the social disequity.trComputer experiencegeometryspatial thinkingcomputer ownershipİlköğretim öğrencilerinin bilgisayar deneyimleri ile uzamsal düşünme ve geometri başarıları arasındaki ilişkiArticle42