Ege, RemziyeTuncel, Zehra2021-04-292021-04-292021http://hdl.handle.net/20.500.12575/73336Son yıllarda teknolojik gelişmelere paralel olarak sosyal hayatta hızlı bir değişim söz konusudur. Tüm bu değişimlerden dinamik bir yapıya sahip olan dini hayat da etkilenmiştir. Bireylerin karşılaştıkları yeni durumlarla ilgili dini bilgileri ve yorumları öğrenme ihtiyacı belirmiştir. Yetişkinlerin bu ihtiyaçlarını gidermek için başvurdukları kaynaklar önceki yıllarla kıyaslandığında oldukça çeşitlenmiştir. Cami kürsülerinden ve yazılı kaynaklardan ulaşılan bilgilere televizyon ve internetle ulaşılan bilgiler de eklenmiştir. Kaynakların çeşitliliği bilginin içeriğine de yansımış önceleri bilimsel çevrelerde konuşulan problemler halka açık platformlarda yer almaya başlamıştır. Bu durum bilgi kaynaklarının güvenirliğini sorgulanır hale getirmiş, dini rehberliğe olan ihtiyacı artırmıştır. Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB) İslâm dininin inanç, ibadet ve ahlâk esasları ile ilgili işlerini yürütme, ibadet yerlerini yönetme görevi yanında din konusunda toplumu aydınlatma sorumluluğu da olan bir kurumdur. Başkanlık bu sorumluluk gereği beliren ihtiyaçları dikkate alarak son yirmi yıldır yetişkin din eğitimi faaliyetlerini çeşitlendirmiştir. Bu süreçte din eğitimi etkinlikleri cami dışına da taşınmış, dini rehberlik ve danışmanlık hizmeti verilmesi yönünde çalışmalar yapılmıştır. Aile ve Dini Rehberlik Büroları (ADRB) bu gelişmelerin sonucu olarak ailede yaşanılan problemlere çözüm üretme amacıyla kurulmuştur. Bürolar bir yandan aileye yönelik eğitim faaliyetleri gerçekleştirirken diğer yandan dini rehberlik hizmeti de vermektedir Bu hizmet gereği bürolara çok sayıda başvurular yapılmaktadır. Danışanların bir bölümü dini sorularına cevap ararken bir bölümü dini rehberliğe ihtiyaç duydukları için büroları ziyaret etmektedir. Bürolara iletilen sorular kaydedilmekte ve elektronik ortamda saklanmaktadır.tryetişkin din eğitimidini rehberlikaile bürosuAnkara ilindeki aile ve dini rehberlik bürolarına yapılan başvurularda öne çıkan temel problemlerin yetişkin din eğitimi açısından incelenmesiEvaluation of basic problems in ınquiries made to family and religious offices in ankara province in terms of adult religious educationmasterThesis01127