Öztürk, İnci2022-09-232022-09-232022https://doi.org/10.30964/auebfd.972066http://hdl.handle.net/20.500.12575/84303Bu çalışmanın amacı, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin odak kurum olarak, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin öğretim üyelerinin hizmet verdiği yavru kurumlar olarak kurumsallaşmasını incelemektir. Bu akademisyenlerin ortak özelliği, geçmişte Gazi Üniversitesi’nin herhangi bir doktora programından mezun olmalarıdır. Bu kapsamda öğretim üyelerinin üniversitelerin kurumsallaşmasına ilişkin görüşleri sunulmuştur. Araştırmada durum çalışması kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’de odak kurum olan Gazi Üniversitesi ile yavru kurumlar olan Ahi Evran Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi’nde görev yapan öğretim üyeleri oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretim üyeleri akademik unvanlara göre sıradizinler (hiyerarşiler) oluşturmaktadır. Yavru fakültelerde öğretim üyeleri arasındaki anlaşmazlıklar, bölüm içinde arabuluculuk ile çözülmektedir. Öğretim üyelerinin kendi fakültelerinde kullandıkları baskın örgütsel karar verme yöntemi fikir birliğidir. Doktora programlarından mezun olanların aynı fakültede istihdam edilmesi konusunda öğretim üyeleri hemfikirdir. Yavru fakültelerin kültürü, öğretmen okulu ve odak kurumun kültürüne benzemektedir.trKurumsallaşmaodak kurumyavru kurumakademisyenlerInstitutionalization at Universities: Case Study of the Focal Institution and the Spawning InstitutionsArticle551