Yalçıntaş, AltuğAkkaya, Büşra2021-10-042021-10-042019-07-29https://doi.org/10.33630/ausbf.551330http://hdl.handle.net/20.500.12575/75146Türk yükseköğrenim sistemi, 1980’li yıllardan bu yana uygulanan “her ile bir üniversite politikası” (HİBÜP) ile birlikte, büyük bir dönüşüm sürecinin içerisine girmiştir. Bu çalışmada, HİBÜP’ün genel olarak Türkiye ekonomisinde, özel olarak da yükseköğrenim sisteminde ölçülebilir ve kalıcı nitelikte bir iyileşmeye yol açmadan, akademik enflasyon sorununa neden olduğunu ileri sürülmektedir. Akademik enflasyon, lisans derecesine sahip mezunların, arzu ettikleri pozisyonlarda ve beklenti içine girdikleri göreceli yüksek ücret seviyelerinde istihdam edilememesi durumudur. Bugün, birçok yazarın “genç işsizlik” adını verdiği yapısal sorunun kaynağında, bilim ve teknoloji alanında politika yapıcıların, akademik enflasyona yol açan HİBÜP konusundaki ısrarı yatmaktadır.trYükseköğrenimin metalaşmasıEğitimin kitleselleşmesiEğitim iktisadıTürkiye’de Akademik Enflasyon: “Her İle Bir Üniversite Politikası” Sonrasında Türk Yükseköğretim SistemiArticle7437898101309-1034