Özaydın, Şehriban2025-02-272025-02-272023https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/92538Bu çalışmanın amacı, çağımızın en önemli ve güncel çevre problemlerinden biri olan küresel ısınma ve küresel iklim değişikliği konuları ile ilgili Türkiye’de ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerle yapılmış olan lisansüstü tezlerin incelenmesidir. Ulusal literatür taraması ışığında hazırlanan bu çalışmada “Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanı” nda eğitim alanında yapılan ve tez başlığında açık bir şekilde “küresel ısınma” ve “küresel iklim değişikliği” teriminin yer aldığı 10’u ilköğretim düzeyinde, 1’i ortaöğretim düzeyinde ve 10’u yükseköğretim düzeyinde 21 lisansüstü tez incelenmiştir. Öğrencilerin bilgi düzeyleri, tutumları, farkındalıkları, algıları, kavram yanılgıları, zihinsel modelleri, davranışları, metaforları ve metaforik algıları, çevre bilinci ve bakış açıları gibi konuları ortaya koymak amacıyla yapılan bu çalışmalar amaç, sonuç ve öğretim kademeleri açısından değerlendirilerek bulgular elde edilmiştir. Bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.trKüresel ısınmaküresel iklim değişikliğiilköğretim öğrencileriortaöğretim öğrencileriyükseköğretim öğrencileriKüresel ısınma ya da küresel iklim değişikliği konusunda öğrencilerle yapılan çalışmaların incelenmesiThesis