Özen, ŞükrüÖnder, Çetin2021-10-062021-10-062020-12-15https://doi.org/10.33630/ausbf.617248http://hdl.handle.net/20.500.12575/75218Bu makalede şirketlerin politik bağlantılarının iktidar değişikliği sonrasında nasıl dönüşeceği ve bu bağlantıların şirket performansı üzerindeki etkilerine ilişkin bir kuramsal çerçeve geliştirilmektedir. Çerçevede, politik bağlantı stratejileri, iktidar ve/veya muhalefet partileriyle bağlantının gücü ve bileşimi dikkate alınarak sınıflandırılmaktadır. Böylelikle belirlenen dokuz bağlantı stratejisinin her birinin iktidar değişikliği sonrasında dönüşme olasılığıyla, değişiklik sonrası stratejilerin şirket performansına etkilerine dair dokuz hipotez önerilmektedir. Hipotezler geliştirilirken, şirketlerin bağlantı stratejilerini dönüştürmede çeşitli kısıtlayıcı mekanizmalarla karşılaştıkları, stratejilerin performansa etkilerinde ise ödüllendirme, cezalandırma ve mesafeli durma mekanizmalarının etkili olduğu varsayılmaktadır. Bu makalede geliştirilen sürece odaklı bir çerçeveyle, ilgili yazına hem bağlantı stratejilerinin dönüşümünün altında yatan mekanizmaları belirginleştirerek hem de politik bağlantı sorununu yazında betimlenenlerden farklı özellikler gösteren Türkiye bağlamında ele alarak katkıda bulunulmaktadır. Makalede ayrıca önerilen çerçevenin nasıl geliştirilebileceği tartışılmaktadır.trŞirketlerin politik bağlantılarıŞirketlerin politik faaliyetleriFirma performansıŞirketlerin Siyasi Partilerle Bağlantılarının İktidar Değişikliklerine Uyumlanması ve Şirket Performansına EtkileriArticle754125112821309-1034