YILMAZ, Mustafa (Yazar)HAYDAROĞLU, İlknur (Tez Danışmanı)2019-02-0720012019-02-07http://hdl.handle.net/20.500.12575/33359Siyasal aydın kimliğini üzerinde taşıyan; çok yönlü bir düşünce adamımız olan Preas Sabahattin'in eğitim öğretisi sorununu ale alış şekli bu çalışmanın ösüaü oluşturmaktadır. Çalışmamızda öncelikli olarak Prens Sabahattin hakkında geael bir bilgi verildikten soara, Prens Sabahattin'e göre Osmanlı eğitim sisteminin deki temel sorunlar üzerinde durulmuştur. Prens'in gerçekleştirmek istediği toplumsal yapıdaki köklü değişim süreci içerisinde; eğitimin yeri, s'ğitimin amaçları ve sınırlan, eğitim ve eğitimcilerin vasıfları, örnek olacak modeller vs.. gibi eğitim ile ilgili bir çok öaamü sorunun cevabı. Prens 'in fikirleri doğrultusunda verilmeye çalışılmıştır. Prens Sabahattin gerek kaadi dönemi, gerekse günümüz Türkiyesine olan etkileri ve onun fikirlerinin uygulanabilirliği konuları da araştırmaya dahil edilerek çalışmaya son verilmiştir. Çalışmalarımız sırasında, Prens'ia fîkirîerinia daha iyi anlaşılıp, konunun mümkün olduğunca objektif bir şekilde ortaya konulabilmesi için ağırlıklı olarak Preas'in kendi eserlerinde yararlanılmaya çalışılmıştı?. Çalışmayı içerik yönünden zengini aştırmak için ise, bu konuyu ele alan diğer eserlerden de faydalanıîmıştır. Çalışmamız sonunda gördük ki; Prens, Osmanlı eğit sistemindeki problemleri çok objektif bir şekilde tespit etmiştir. Sorunların çözümü adına ortaya koyduğu' yollar ise gayet bilimseldir. Preas'in eğitim sistemine yönelik tespit ettiği sorunlar, günümüz Türkiye sinde geçerliliğini hale korumakta olup çözüm yolları ise Prensin bu noktadaki tavsiyelerinin pratiğe dökülmesinden geçmektedir. Prens Sabahattin'in daha önce değinilmemiş olan farklı bir yönünü başlı başına bir konu olarak alıyor olması sebebiyle çalışmamışın önemli olduğu düşüncesindeyiz. AbstractHis taking over the problem of education and teaching of Sabahattin the prince, who carries on the politic enlightened identity, is our very directronal philosopher is forming ilia essence of this study. la our study, beforehand, after giving a general knowledge aboot Sabahattin the prince, it has been emphasised on the main problems in the education system of Ottoman according to Sabahattin the Prince. Iq the radical changing process in the public structure Sabahattin wants to do, the answer of the very imp ariont Problems has been studied to give m the di faction of the Prince's idea. Including the effects of Sabahattin the prince to Turkey either in histerm or in our days and the applicabreity of his ideas in the study, the study has bean stopped. During our study, realising well the ideas of the prince, to be broughet up the subject as objective as possipte, it has been studied to benefit irom the urarks of hissaif of the prince. To rich fee work "m ft e work in the content, however, it has been benefited from the other works includin g this subject At the end of our study, wa saw ft at the prince had fixed the problems in the Ottoman education systm in the objective way. In me name of fte solution of the problems the ways which he brought up however, is scientific. The problems which ft e prince fixed to our educioton system are in vakid still m Turkey of our day, the salutroa ways, however, are passing from the pructising thead Due to the different direction of Sabahattin the prince, which has not been to oched before, becomes to be taking as a subject, we think my study to be important.trSOSYAL BİLİMLER (GENEL)Bir eğitim adamı olarak Prens SabahattinmasterThesis