KARABOSTAN, Ayşen (Yazar)EGE, Ufuk (Tez Danışmanı)2019-02-0720062019-02-07http://hdl.handle.net/20.500.12575/29343Bu tez üstkurmaca kavramını ortaya çıkaran toplumsal, kültürel, edebi gelisimlerin anlatımı ile baslamıstır. Postmodern dünyada her alanda meydana gelen degisimler roman türünü de etkiler. İnsan merkezli tüm toplumsal ve kültürel olguların, gerçekliklerin sorgulandıgı postmodern dünyada roman da kendi kanıksanmıs geleneklerini yazın metninin içinde alaylı bir dille yeniden inceleyerek, kendi kurgusal varlıgını sorgulamaya yönelir. Her türlü ayrıma karsı çıkan postmodern yazarlar eserlerinde metnin kurmaca niteliklerini sergileyebilmek için farklı anlatı yöntemleri benimserler. Bu baglamda ele alınan Waterland, Small World ve London Fields romanlarının üstkurmaca özellikleri anlatılmıstır. Waterland romanında eserin kurmaca niteligini öne çıkaran kurgusal-tarihsel, öznel-nesnel, simdi-geçmis paradoksları incelenmistir. Small World romanında romans ve yergi çerçevesi içinde biçimlendirilmis özbilinç tasıyan anlatı irdelenerek metnin üstkurmaca özellik tasıyan parodik yapısı gözler önüne serilmistir. Son olarak, London Fields romanının bütün anlatı geleneklerini alt üst eden gerçekle kurmaca arasındaki ontolojik sınırları belirsizlestirip yok eden kurgusu açıklanmıstır. Tezin bütününde üstkurmaca kavramı ele alınıp romanların üstkurmaca özellikleri anlatılmıstır.trGRAHAM SWIFT’İN WATERLAND, DAVID LODGE’UN SMALL WORLD VE MARTIN AMIS’İN LONDON FIELDS ADLI ROMANLARINDA ÜSTKURMACA TEKNİGİNİN İNCELENMESİmasterThesis