Nazlı, Serap2022-09-232022-09-232021https://doi.org/10.30964/auebfd.663635http://hdl.handle.net/20.500.12575/84274Bu çalışmanın amacı pozitif genç gelişimi temelli sınıf rehberliği programının ilkokul öğrencilerinin yaşam becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma deney-kontrol gruplu, ön-son-izleme testinden oluşan yarı deneysel desende yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ilkokulda öğrenim gören dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Deney grubuna araştırmacılar tarafından hazırlanan 24 oturumluk (12 sınıf rehberliği etkinliği ve 12 atölye eğitimi) sınıf rehberliği programı uygulanmıştır. Programın etkililiğini test etmek için Yaşam Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları uygulanan programın ilişki ve sosyal ilgiyi içeren her bir alt boyut üzerindeki etkisi, karışık ölçümler için varyans analizi ile incelenmiştir. Araştırma bulgularında deney grubunu oluşturan öğrencilerin ilişki (iletişim, çatışma çözme, sosyal beceriler, işbirliği yapma ve farklılıkları yönetme) sosyal ilgi (empati, besleyici ilişkiler, paylaşma ve başkalarıyla ilgilenme) boyutuna ait yaşam becerilerinde artış sağladığını ve bunun izlemede etkisinin devam ettiğini göstermektedir.trPozitif genç gelişimiyaşam becerilerisınıf rehberliği programıThe Effects of Positive Youth Development Based Classroom Guidance Program on Life Skills of Primary School StudentsArticle543