Odabaş, Nuran Korkmaz2025-01-092025-01-092024https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/91865CODA’lar toplumda bir azınlık grubu olarak karşımıza çıkmaktadır. Diğer azınlık grupları gibi CODA’lar da toplumda görünür olmakta zorlanmakta, yeterli sosyal destek görememekte ve çok küçük yaşlardan itibaren çeşitli sorunlarla mücadele etmek durumunda kalabilmektedirler. Bu derleme çalışmasının amacı, CODA’ların yaşam deneyimleri ile ilgili ulusal ve uluslararası alanyazında yapılan çalışmaları incelemektir. Literatür incelemesiyle elde edilen sonuçlar, CODA’ların çocukluk dönemi yaşantıları ve aile ilişkileri, CODA’lar ve işaret dili ve CODA olmanın anlamı başlıkları altında sunulmuştur. CODA’lar en az bir ebeveyni işitme engelli olan işiten çocuklardır. Sessizlik içinde bir ses olarak yaşından büyük sorumluluklar almakta, ebeveynlerinin çevresindekilerle iletişimini sağlamak amacıyla aracılık etmektedir. Aldığı sorumluluklarla kimi zaman yaşına bakılmaksızın önemli işleri çözmede danışılan kişi olmaktadır. Bu ağır sorumlulukların yüküyle toplumdan yeterli destek göremediğinde çeşitli psikososyal sorunlar yaşayabilmektedir. Toplumun bilinçlendirilmesi ve CODA’lara yeterli destek sunulmasıyla bu problemlerin oluşması engellenebilirtrCODAİŞARET DİLİÇİFT DİLLİLİKÇİFT KÜLTÜRLÜLÜKPSİKOSOSYAL SORUNLARSağır Yetişkinlerin İşiten Çocuklarının (CODA) Aile ve İletişim DeneyimleriArticle