Tosun, Cemal2019-05-172019-05-172004http://hdl.handle.net/20.500.12575/66125https://doi.org/10.1501/Ilhfak_0000000191Özet Islam Din Öğretiminde Kutsal Kitaplar ve Ehli Kitap. Bu makalenin temel problemini, İslam Din Öğretiminde Kutsal Kitaplar ve EhIi Kitap konuları oluşturmaktadır. Alt problemler olarak, İslam öğretisinde ehli kitab ile ilgili olumlu ve olumsuz bilgi ve değerlendirmeler; Tevrat ve İncil'in Tahrif ve Neshi meseleleri Kur'an ayetlerine dayalı olarak işlenmiştir. Her iki konu ile ilgili olarak bazı önemli görüşlere işaret edilmiştir. Son olarak ise, günümüz Türkiye'sinde Din Öğretiminde ehli kitap ve kutsal kitaplar konularının nasıl ele alındığı, İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Program ve kitaplarından hareketle ortaya konularak, amaç, muhteva ve metod bakımlarından irdelenmiştir. Bu çerçevede, ehli kitap ve kutsal kitaplar konularının öğretiminde Türkiye'de ulaşılan bilimsel-pedagojik-didaktik mesafe değerlendirilmiştir.deDin ÖğretimiTürkiye'de Din ÖğretimiEhIi KitapKutsal KitapDie heiligen schriften und schriftbesitzer in der Islamischen KatecheseArticleXLVII113136