Eryılmaz,Selda2024-07-242024-07-242022https://dspace.ankara.edu.tr/handle/20.500.12575/91267Eğitim beklentileri eğitim başarısı ile ilişkilidir. Bu nedenle, bu beklentileri geliştirmeye veya oluşturmaya yardımcı olan faktörleri anlamak son derece önemlidir. Bu çalışma, Türkiye'deki eğitim politikası, eğitim sistemi ve okulların, ebeveynlerin çocuklarının eğitimine ilişkin beklentilerinin ve bireysel belirleyicilerin rolünü belirleyerek, Türkiye'de lise eğitimi alan Suriyeli göçmen öğrencilerin eğitim beklentilerini analiz etmeyi amaçlamaktadır. Göçmen öğrencilerin eğitim beklentilerini etkileyen bu faktörlerin incelenmesi ve okullaşma sürecinde beklentilerini nasıl oluşturup şekillendirdiklerini, yükseltip düşürdüklerini belirlemek bu çalışmanın odak noktasıdır. Çalışma boyunca, Türkiye'de sayıları giderek artan Suriyeli öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarına dair eğitim politikacılarına, eğitimcilere, okul müdürlerine ve öğretmenlere pratik çıkarımlar sağlayacak veri toplanması da amaçlanmıştır. Bu nedenle, 20 Suriyeli lise öğrencisiyle yarı yapılandırılmış bir görüşme yapılarak, Suriyeli öğrencilerin eğitim beklentilerini incelemek ve kapsamlı bir analiz yapmak amacıyla nitel bir araştırma yöntemi olan vaka çalışması uygulanmıştır. Sonuç olarak, Türkiye'deki eğitim politikası, eğitim sistemi ve okullar, ebeveyn beklentileri ve bireysel belirleyicilerinin rolünün incelenmesi ile, üzerinde dil bariyerininin büyük etkisi olan eğitime erişim, derslere yönelik tutum, öğretmenler ve arkadaşlarla ilişkiler, ailelerin sosyo-ekonomik durumu ve göçmen statüsünün Suriyeli öğrencilerin eğitim süreci ile eğitimle ilgili beklentilerini önemli derecede şekillendirdiği ortaya çıkmıştır. Educational expectations are associated with educational achievement. Thus, it is highly important to understand the factors that develop or form those expectations. This study aims to analyze the educational expectations of the Syrian immigrant students who receive high school education in Turkey by identifying the role of the education policy, educational system, and schools in Turkey, the role of the parents' expectations about their children's education, and the individual determinants. Examining these factors that influence immigrant students' educational expectations and indicating how they shape, form, raise and lower their expectations in the process of schooling is the focus of this study. Throughout the study, the aim was also to collect enough data to provide practical implications about the educational needs of the growing number of Syrian students in Turkey for educational policymakers, educators, school principals, and teachers. Therefore, by conducting a semi-structured interview with 20 Syrian high school students, a case study which is a qualitative research method was applied to give a thorough analysis of the educational expectations of Syrian students. In conclusion, the examination of Turkey's education policy for immigrants, Turkish education system, schools, parental expectations, and individual determinants revealed that access to education, attitudes toward school subjects, relationships with teachers and peers/friends are significantly influenced by the language barrier, socioeconomic status of families and immigrant status shaped the educational process and educational expectations of Syrian students to a great extent.trGöçmen ÖğrencilerEğitim BeklentileriEğitim SistemiEbeveyn BeklentileriOkullar .The educational expectations of immigrant students in TurkeyTürkiye'deki göçmen öğrencilerin eğitimle ilgili beklentileriThesis