Tıkıroğlu, ÇiğdemÖzen, Arzu2021-09-072021-09-072021-09-01https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.636260http://hdl.handle.net/20.500.12575/74479Bu çalışma, erken çocukluk dönemindeki kaynaştırma uygulamalarında tipik gelişen çocuklarla özel gereksinimli çocuklar arasındaki sosyal etkileşimi geliştirmeye yönelik müdahaleler arasında ön plana çıkan Akran Aracılı Müdahalelerle ilgili genel bir bilgi sunmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, öncelikle Akran Aracılı Müdahalelerin amaçları, temel özelikleri, gelişimsel yetersizliği olan çocuklara, tipik gelişen çocuklara, erken çocukluk eğitim ortamlarına katkıları ve sınırlılıklarından söz edilmiştir. Ayrıca bu müdahalelerin sınıflandırılması ve erken çocukluk dönemindeki çocuklarda uygulanma süreci açıklanmıştır. Ardından son yıllarda alanyazında kullanımı ön plana çıkan Doğal Gelişimsel Davranışsal Müdahaleler (DGDM) kapsamındaki Akran Aracılı Müdahalelerle ilgili araştırmalara yer verilmiştir. Son olarak konuyla ilgili ileri araştırmalara ve erken çocukluktaki kaynaştırma uygulamalarına yönelik öneriler sunulmuştur.trKaynaştırma uygulamalarıSosyal etkileşimAkran aracılı müdahalelerErken Çocukluk Dönemindeki Kaynaştırma Uygulamalarında Sosyal Etkileşimin Geliştirilmesine Yönelik Akran Aracılı MüdahalelerArticle223749769