Özçevik, DamlaGüneş, Özlem DenizOcakçı, Ayşe Ferda2019-11-282019-11-282018http://hdl.handle.net/20.500.12575/68328Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinin sosyo-kültürel ve demografik özelliklerinin çocuk istismarı ve ihmali farkındalığı ile ilişkisini incelemektir. Yöntem: Çalışma tanımlayıcı tiptedir. Araştırmanın örneklemini 121 öğrenci oluşturmuştur. Çocuk istismarı ve ihmali farkındalığını değerlendirmek için Altan tarafından geliştirilen Çocuk İstismarı ve İhmali Farkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Bulgular: Çocuk istismarı ve ihmali farkındalık puan ortalaması 79.179.45 olarak bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerinin farkındalık düzeylerini yaş, sınıf, kardeş sayısı, kendini davranışlarında tanımlama biçimi ve algılanan sosyal destek düzeylerinin etkilediği belirlenmiştir. Sonuç: Mevcut çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmali konusunda farkındalık düzeylerinin iyi olduğu belirlenmiştir.trÇocuk istismarıHemşirelik öğrencilerHemşirelik öğrencilerinin sosyo-kültürel ve demografik özelliklerinin çocuk istismarı ve ihmali farkındalığı ile ilişkisiArticle1721627