Yıldırım, HüseyinCeylan, Eren2021-08-312021-08-312020-12-01https://doi.org/10.30964/auebfd.760362http://hdl.handle.net/20.500.12575/74123Bu çalışmanın amacı Türkiye’de alt, orta veya üst sosyoekonomik statüdeki (SES) öğrencilerin PISA 2015 fen testindeki performansını yanlı olarak etkileyen madde özelliklerini araştırmaktır. Çalışmada profil analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar PISA 2015 fen testinde, farklı SES düzeylerine sahip öğrenciler arasında yanlılığa neden olabilecek temel madde özelliklerinin cevap formatı ve bilgi boyutu olduğunu göstermektedir. Genel olarak, cevabın yazılmasını gerektiren ve prosedür bilgisiyle ilgili maddelerin düşük SES düzeyindeki öğrencilerin aleyhine işlediği görülürken, çoktan seçmeli ve içerik bilgisi gerektiren maddelerin de üst sosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin zayıflığı olduğu belirlenmiştir.enCC0 1.0 UniversalPISA 2015Fen okuryazarlığıSESSES Related Differential Factors in Turkey’s PISA 2015 Science Literacy DataTürkiye’de PISA 2015 Fen Maddelerinde SES’le İlişkili Yanlı FaktörlerArticle5339319522458-8342