Onur, BekirKaradeniz, Ceren2019-02-072019-02-072009http://hdl.handle.net/20.500.12575/30029“Dünyada Çocuk Müzeleri ile Bilim, Teknoloji ve Kesif Merkezlerinin İncelenmesi ve Türkiye için bir Çocuk Müzesi Modeli Oluşturulması” adlı bu çalışmada, dünyanın çeşitli ülkelerinde öncelikli amacı eğitim olan ve izleyicilerinin eğitimini doğrudan ya da dolaylı yollarla etkileyen çocuk müzeleri ve bilim, teknoloji ve kesif merkezleri incelenmiş ve Türkiye için bir çocuk müzesi modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın çıkış noktasını, müzelerin okul dışı eğitiminde sunduğu olanakları Türkiye için de yaratma koşullarını aramak oluşturmuştur. Bu nedenle, çalışmanın ilk bölümü, bu araştırmaya neden gereksinim duyulduğu, araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıklar ve tanımları içermektedir. İkinci bölümde, müze, çocuk müzeleri ve bilim, teknoloji ve kesif merkezlerinin tanım ve amaçlarına yer verilmiştir. Üçüncü bölümde dünyadaki çocuk müzeleri ile bilim, teknoloji ve kesif merkezleri tarihçeleri, koleksiyon içerikleri, tasarladıkları sergiler ve eğitim etkinlikleri bağlamında ayrıntılı olarak incelenmiştir. Dördüncü bölümde, müze eğitimi, tarihçesi ve Türkiye’de bulunan müzelerde düzenlenen eğitim etkinliklerine yer verilerek, Türkiye için bir çocuk müzesi modeli oluşturulmaya çalışılmıştır. Değerlendirme ve sonuç bölümünde yapılan araştırma sonuçları özetlenmiş ve Türkiye’de bir çocuk müzesine duyulan ihtiyaç nedenleriyle birlikte vurgulanmıştır. Bu çalışmanın sonucunda dünyadaki örneklerine bakılarak, çocuk ve gençlerin kültürel kimliğe sahip çıkan, evrensel değerlere saygılı, araştıran, sorgulayan ve bilimin takipçisi bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlayan bu kurumların Türkiye’nin de önemli bir ihtiyacı olduğu vurgulanmıştır.trYARDIMCI TARİH BİLİMLERİ, SOSYAL BİLİMLER (GENEL), EĞİTİMDünyada çocuk müzeleri ile bilim, teknoloji ve kesif merkezlerinin incelenmesi ve Türkiye için bir çocuk müzesi modeli oluşturulmasımasterThesis