Çete, Aslı2022-01-252022-01-252020http://dx.doi.org/10.33171/dtcfjournal.2020.60.1.14http://hdl.handle.net/20.500.12575/7725319. yüzyıl, sadece ulusçu hareketlerin yükselişe geçtiği bir zaman dilimi olmayıp farklı cinsel kimliklerin de ideolojik doğrultuda takibe alındığı bir yüzyıldır. İlk defa bu yüzyılda patolojik bir durum olarak değerlendirilen cinsellik ve cinsel kimlikler Avrupa'da olduğu gibi Yunanistan'da da yakın takibe alınmıştır. Yunan edebiyatında hikâye türünün ilk örneklerini veren Georgios Viziinos da metinlerini böyle bir zaman diliminde kaleme almıştır. Bu çalışmada Viziinos'un üç hikâyesinde (Kardeşimin Katili Kimdi?; Hayatının Biricik Yolculuğu; Moskof Selim) beliren “öteki” imajı ve toplumsal cinsiyet algısı araştırılmıştır. Buna göre yazarın “öteki” imajı konusunda dönemin ulusçu ideolojisi ile çelişmediği; farklı cinsel kimliklere görece ılımlı yaklaştığı, kadın konusunda ise egemen cinsiyetçi söyleme uygun bir yaklaşım içinde olduğu sonuçlarına varılmıştır.trGeorgios ViziinosCinsiyetToplumsal Cinsiyet19. Yüzyıl Yunan HikâyesiGeorgios Viziinos'un hikâyelerinde toplumsal cinsiyet ve “öteki” imajıGender and the ımage of the “other” ın the storıes of Georgıos vızıınosArticle6001