Cilt:77 Sayı:04 (2022)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:77 Sayı:04 (2022) by Subject "Çevresel tutum"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Çevre Bilinci Dinamikleri Çevresel Tutumda Bir Farklılık Yaratır mı? Kırklareli Üniversitesi Örneği(Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi, 2022) Gürsoy, Sezin İba; Bahadır,Neriman Hocaoğlu; Yalçın,Esin CumhurBu çalışma üniversite öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını etkileyen demografik özellikleri ve çevresel bilinç dinamiklerinin çevresel tutumları üzerinde yarattığı farklılığı ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın analiz kısmında, Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine Şama (2003) tarafından geliştirilen 21 maddelik çevresel tutum ölçeği uygulanmıştır. Doğrulayıcı ve açıklayıcı faktör analizi sonuçlarına göre mevcut ölçekte yer alan maddeler geçerlilik ve güvenilirlik analiz sonuçlarına göre 10 maddeye indirgenmiştir. 438 öğrencilik örneklemden elde edilen bulgular doğrultusunda bazı çevresel bilinç dinamiklerinin (çevre sorunlarına olan ilgi, çevre derslerinin gerekliliği, çevre kuruluşlarının etkinliklerine katılım ve çevre kuruluşlarına verilen maddi destek) öğrencilerin çevresel tutumlarında farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. Bu çerçevede çalışmanın hem yeni bir ölçek geliştirilmesi hem de çevresel bilinç dinamiklerinin oluşturulmasına katkı sağlaması açısından yöntemsel ve kavramsal olarak yazın için önem arz edeceği düşünülmektedir. This study aimsto reveal the demographic characteristics that affect the attitudes of university students towards the environment and the difference that environmental awareness dynamics create on their environmental attitudes. In accordance with this purpose, in the analysis part of the research, a 21-item environmental attitude scale developed by Şama (2003) was applied to the students of Kırklareli University Faculty of Economics and Administrative Sciences. According to the results of confirmatory and explanatory factor analysis, the items in the current scale were reduced to 10 items according to the results of the validity and reliability analysis. In line with the findings obtained from the sample of 438 students, it has been found that some environmental awareness dynamics (interest in environmental problems, necessity of environmental courses, participation in the activities of environmental organizations and financial support given to environmental organizations) make a difference in students' environmental attitudes. In this context, it is thought that the study will be methodologically and conceptually important for the literature in terms of both developing a new scale and contributing to the creation of environmental awareness dynamics