Kitap İçi Bölüm
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Kitap İçi Bölüm by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 79
Results Per Page
Sort Options
Item Fiziksel İstismar ve Çocuk(1997) Aral, Neriman; Sağlık Bilimleri FakültesiItem Kütüphanecilik dergilerinin mesleğe katkıları(Hacettepe Üniversitesi, 1997) Atılgan, Doğan; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Pertev Naili Boratav'ın bir araya getirdiği Nasreddin Hoca fıkralarında kadın(Kültür Bakanlığı, 1998) Cengiz, Serpil Aygün; Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi; Kültür BakanlığıItem Türkiye'de yayın hayatı: 1985-1994(Milli Kütüphane, 1999) Atılgan, Doğan; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Yazma eserlerin bilgisayar ortamına aktarılması ve hizmete sunulması: DTCF kütüphanesi deneyimi(Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2001) ATILGAN, Doğan; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Mülki idare amirliği mesleğinin sayısal görünümü(Türk İdari Araştırmalar Vakfı Yayını, 2002) Karasu, Koray; Siyasal Bilgiler FakültesiItem The critique of mirror in Rene Magritte's paintings(Centro de Estudios Europeos Universidad de Navarra, 2002) Cengiz, Serpil Aygün; Ankara Üniversitesi- Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Halkın mülki idareye bakışı(İçişleri Bakanlığı, 2003) Karasu, Koray; Siyasal Bilgiler FakültesiItem Web bir dijital kütüphane mi?(Ankara : Ankara Üniversitesi : Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi : Bilgi ve Belge Yönetimi, 2004) Bayram, Özlem; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Geleneksel kataloglamadan elektronik ortamdaki bilginin organizasyonu geçiş(Ankara : Ankara Üniversitesi : Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi : Bilgi ve Belge Yönetimi, 2004) Bayter, Mustafa; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Ortaçağ'da bilgi üretim ve aktarımında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları(Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, 2004) Anameriç, Hakan; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Bilimsel bilgiye erişim önemi ve Türkiye eğitim araştırmaları veri tabanı(Ankara : Ankara Üniversitesi : Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi : Bilgi ve Belge Yönetimi, 2004) Atılgan, Doğan; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Bilgi toplumu geçitinde “bilgi ve/veya bilgilenim kültürü"(Ankara : Ankara Üniversitesi : Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi : Bilgi ve Belge Yönetimi, 2004) Tamdoğan, Oya Gürdal; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Yeniden yapılanmaya doğru halk kütüphaneleri(tatürk Kütüphanesi Müdürlüğü, 2004) Atılgan, Doğan; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Ülkemizdeki bilgi merkezlerinde personel yönetimi ve personele yönelik karar verme durumu(Ankara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, 2004) Yılmaz, Malik; Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi; Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Genç işçilerin vücut boyutlarında çalışma geçmişine bağlı olarak meydana gelen değişimler(Denizli : Pamukkale Üniversitesi, 2004) Duyar, İzzet; Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi; Denizli : Pamukkale ÜniversitesiItem Bilgi toplumu geçitinde 'öğrenen toplum', 'öğrenmeyi öğrenme', 'okuryazarlık' olgusu ve kütüphanelerin katkısı(Ankara, 2004) Tamdoğan, Oya Gürdal; Ankara Üniversitesi-Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem e-Türkiye sürecinde kütüphaneler(Türk Kütüphaneciler Derneği, 2005) Atılgan, Doğan; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem İletişim Fakültesi’nde yaratıcı drama eğitimi: yaratıcı dramanın danışman-öğrenci ilişkilerinin iyileştirilmesinde araç olarak kullanılması(Oluşum Yayınları, 2005) Cengiz, Serpil Aygün; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiItem Bilim Felsefesi Bakımından Coğrafyada Pozitivist Yaklaşım(Türk Coğrafya Kurumu, 2005) Yavan, Nuri; Dil ve Tarih-Coğrafya FakültesiBu çalışmada bilim felsefesi perspektifinden 1950\'lerden günümüze coğrafyanın felsefesinde meydana gelen değişiklikler ele alınmıştır. Çalışmanın amacı coğrafyada yapılan araştırmaların altında yatan en önemli felsefi pozisyon olan pozitivizmin epistemolojik ve metodolojik arka planını tanımlayarak, bu felsefi yaklaşımın coğrafya literatüründeki etkisini irdelemeye çalışmaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için Anglo-Amerikan dünyasında coğrafyanın tarihi ve felsefesi üzerine yazan coğrafyacıların çalışmaları incelendi. Literatürün değerlendirilmesi sonucu; çok sayıda coğrafyacı positivist bilimsel yöntemi kabul ederek coğrafyayı tasviri-idiografik bir bilimden, yasa-kural koyan, model ve teoriler oluşturup bunları istatiksel olarak test eden, açıklamalı ampirik-analitik bir mekan bilimi haline getirdi. Bugün fiziki coğrafyacıların tamamına yakınını, beşeri coğrafyacıların da büyük bir kısmının benimsediği positivist mekansal bilim görüşü, 1970\'lerden itibaren hümanist ve radikal yaklaşımlar tarafından eleştirilere uğramıştır. Çağdaş coğrafya felsefi ve metodolojik bakımdan çoğulcu olmakla birlikte, Türk coğrafyasının durumu göz önüne alındığında, positivist mekansal bilim yaklaşımının yapılacak araştırmalarda bir başlangıç noktası olarak ilk sıraya konması düşünülmelidir. Bu şüphesiz post-pozitivist yaklaşımların Türk coğrafyasından dışlanması anlamına gelmemektedir. Sonuç olarak, Türkiye\'de coğrafyanın ivedilikle hem kantitatif, hem de post-kantitatif devrime ihtiyacı olduğu düşünülmektedir. \r\n\r\n\r\nThis paper examines the changes which occurred in the philosophy of geography from the perspective of the philosophy of science since the 1950s. The main purpose of this paper is to try to explain the role of positivist philosophy in geography. In order to do so, writings in English about the philosophical history of geography were examined. The review of these writings show that the positivist approach has turned geography into a spatial science. Hence, many geographers accepted the positivist spatial science approach and used scientific or quantitative methods. Although the positivist spatial science has been considerably criticized by humanistic and radical approaches since the 1970s, the study suggests that the tradition of spatial science is still strong, and most physical geographers, as well as many human geographers, retain a close adherence to the philosophical principles of positivism. However, since contemporary geography, and in particularly human geography, has a pluralist position in terms of philosophy and methodology, it seems that geography needs not only a positivist approach but also post-positivist approaches. Considering the case of Turkish geography, the positivist spatial science approach should be considered as a starting point in research. Nevertheless, this does not imply that post-positivist approaches should be excluded from the discipline of geography in Turkey. Finally, my personal view is that Turkish geography is in an urgent need for both quantitative and post-quantitative revolution.