Browsing by Author "SUNAY, Hakan (Tez Danışmanı)"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
Item Ankara merkez resmi ve özel ortaöğretim okullarında çalışmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin örgüt içindeki çatışma yönetim stratejilerinin incelenmesi(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) SUNAY, Hakan (Tez Danışmanı); SAVRAN, Mustafa (Yazar)Bu araştırma Ankara’daki devler ve özel ortaöğretim okullarındaki bedeneğitimi öğretmenlerinin çatışma yönetimi stratejilerini belirlemeyi ve incelemeyiamaçlamıştır.Beden eğitimi öğretmenlerinin kullandıkları çatışmalar kişisel değişkenlerleincelenmiştir. Bunlar yaş, cinsiyet, kıdem, eğitim, kurs, okullarındaki öğretmensayısı ve okul türüdür.Araştırmanın evreni, Ankara merkez özel liselerde 114 ve resmi liselerindeçalışan 298 öğretmen olmak üzere toplam 412 beden eğitimi öğretmenidir.Bunlardan 280 beden eğitimi öğretmeni (özel 55, resmi 220) araştırmanınörneklemini oluşturmaktadır. Ankete katılan öğretmenler uygun/elverişli örnekleme(convenient) yöntemi ile seçilmiştir.Veri toplama araçları olarak; beden eğitimi öğretmenlerinin çatışmastratejilerini belirleme amaçlı “Kişisel Bilgi Formu” ve “Çatışma YönetimiStratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Bu envanterler “ilköğretim okulu öğretmenlerininçatışma yönetimi stratejilerinin incelenmesi ( Gaziantep örneği)” (Özgan, 2006) adlıdoktora tezinden kendisinden izin alınarak alınmıştır.Araştırma verilerinin analizi sonucunda; beden eğitimi öğretmenlerinin okultürü ve cinsiyeti dışında kıdem durumu, eğitim durumu, yaşı,çalıştıkları okullardakigörev süreleri, çalıştıkları okullardaki öğretmen sayıları ile çatışma yönetimistratejileri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. . Bulgular literatür çerçevesindeyorumlanmıştır. Elde edilen veriler ışığında öneriler geliştirilmiştir.AbstractThis study aimed to identify to the analysis of conflıct management strategiesof the teachers of physical teacher who works in state or private high schols inAnkara.The conflicts physical education teachers experience were analyzed withinthe frameworks of their personal variables. These were kind of shool,age, sex,education, length of service number of teachers at the same school, length ofservice at his/her school,, whether he/she attended a conflict management course ornot).In this research, totally 412 physical education teachers who were 114private school and 298 goverment school teachers, were targetted. Totally 275Subjects were identified through convenient In this study, the “Personal InformationForm” and the “Scale of Conflict Management Strategies” which were developedby (Özgan) ‘ analysıs of prımary school teachers’ conflıct management strategıes(A case study in Gaziantep)’ were used as data collection tools.Analyses of data confirmed that there are no significant variancebetween personal variables (age, , education, length of service number ofteachers at the same school, length of service at his/her school, whether he/sheattended a conflict management course or not) apart from sex and shool type.Thefindings were analyzed within the context of literature. Some suggestions weredrawn from the findings.Item Ankara'daki özel spor merkezlerine devam eden bireylerin spor ekonomisine katkısı(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) YILDIRIM, Onur (Yazar); SUNAY, Hakan (Tez Danışmanı)Bu çalışmanın amacı, özel spor merkezlerinin spor ekonomisine katkısını incelemektir. Bu araştırmanın evrenini Ankara'daki üyesi 500'ün üzerinde olan 17 özel spor merkezleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, Ankara'da farklı bölgelerdeki dört özel spor merkezine üye kişilerden basit seçkisiz örnekleme (simple random sampling) yöntemi ile seçilmiştir. Araştırmanın örneklemine, 2012 yılında özel spor merkezine üye 224 (%39) kadın, 348 (%61) erkek olmak üzere toplam 572 üye alınmıştır. Katılımcıların % 27'si lise ve dengi okul; % 73'ü ise üniversite mezunudur. Üyelerin sosyo-demografik niteliklerine ilişkin veriler ve üyelerin spora yaptıkları yıllık harcamalar araştırmacı tarafından geliştirilmiş Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Veri toplamak amacıyla 2012 yılında araştırma kapsamına alınan özel spor merkezlerine gidilerek merkezlerin yöneticileri ile görüşülmüş, araştırmanın amacı ve önemi konusunda bilgi verilmiş ve uygulama yapmak amacıyla izin alınmıştır. Uygulama öncesinde ise araştırmanın amacı ve önemi konusunda araştırmaya katılmayı kabul eden üyelere bilgi verilmiş ve kişisel bilgi formundaki soruları içtenlikle yanıtlamaları amacıyla üyeler güdülendirilmiştir. Kişisel Bilgi Formu, üyelere bireysel olarak araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Verilerin analizi için, öncelikle, veriler bilgisayarda SPSS programına girilmiştir. Daha sonra, üyelerin yılık üyelik aidatları, ulaşım giderleri, yeme-içme giderleri, spor giysisi ve spor malzemesine yaptıkları harcamalar toplanarak her üyenin spora yaptığı yıllık toplam harcama hesaplanmıştır. Araştırmada ele alınan bağımsız değişkenlerin (cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, gelir düzeyi, mesleki durum, medeni durum, ailedeki birey sayısı, spor yaptığı zaman, kaç çeşit spor yaptığı, yaptığı spor türü) özel spor merkezlerine üye bireylerin spora yaptıkları yıllık harcamaları (bağımlı değişken) manidar olarak etkileyip etkilemediğini test etmek amacıyla verilere Çok Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Daha sonra F değeri manidar çıkan değişkenlere ilişkin grupların gözlenen ortalamaları arasındaki farkların manidarlığı Scheffe Testi ile İncelenmiştir. Araştırmada manidarlık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Sonuç olarak, araştırmadan elde edilen bulgulara göre, özel spor merkezlerine üye "üniversite veya yüksek okul" mezunları "lise ve dengi" okul mezunlarına; "yüksek" gelir düzeyine sahip üyeler, "düşük" gelir düzeyine sahip üyelere kıyasla yıllık olarak spor ekonomisine daha fazla katkı yapmaktadırlar. Ayrıca, "yüzme" sporu yapanlar, "hergün spor" veya "haftada 4-5 gün spor" yapan üyeler spor ekonomisine daha fazla katkı yapmaktadırlar. Özel spor merkezlerine üye bireylerin yaptıkları "spor türü sayısı" arttıkça buna paralel olarak spor ekonomisine yaptıkları yıllık ortalama katkı artmaktadır. Özel spor merkezlerine üye bireylerin spor ekonomisine yaptıkları yıllık ortalama katkı 3057 TL kadardır. Buna karşın, özel spor merkezlerine üye bireylerin spor ekonomisine yaptıkları yıllık katkı, cinsiyete, yaş gruplarına, mesleklerine, medeni durumlarına, spor yapma zamanına göre manidar olarak değişmemektedir. Elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuş ve tablolar açıklanmıştır. Yine, araştırmadan elde edilen bulgular, alt problemler sırasına uygun olarak tartışılmış ve yorumlanmıştır. Son olarak ise, araştırmadan elde edilen bulgular özetlenmiş, bulgulara dayalı olarak öneriler sunulmuştur. Ayrıca, araştırmacılara ve politika yapıcılara yönelik önerilere de yer verilmiştir.AbstractThe purpose of this study is to investigate the contribution of the ongoing individuals to private sport centers in Ankara to the sport economy. The population of this research includes 17 private sport centers in Ankara which have members above 500. The sample of the research is chosen by simple random sampling method out of people who are members of four private sport centers in the different regions of Ankara. The research sample includes 224 (% 39) women and 348 (% 61) men who were members of private sport centers in 2012. Of the participants, % 27 are graduated from high schools and equivalents, % 73 are graduated from university. Information about the socio-demographic qualities of the members and annual expenses the members made for sport are collected with Personal Data Form. To collect data, the private sport centers included in the research in 2012 were visited, the managers of the centers were interviewed, they were informed about the aim and importance of the research and permission was asked for application. Before the application, members who agreed to participate were informed about the aim and importance of the research and the members were motivated to answer the questions in the personal data form sincerely. Personal Data Form was applied personally to the members by the researcher. For data analysis, first the data were entered to the SPSS program on the computer. Then, the annual fees of the members, transportation costs, food costs, expenses for sport clothes and sport material were collected and annual total expenditures of each member for sport are calculated. To test if the independent variables considered in the research (sex, age, education level, income level, occupational status, marital status, number of individuals in the family, time for sport, how many types of sports are performed and the type of the sport) affected significantly the annual sport related expenditures of the people (dependent variable) who were members of private sport centers or not, Analysis of Variance (ANOVA) was applied. Then, the significantly of difference between the observed means of the groups regarding the variables yielding a significant F value is examined by the Scheffe Test. Significantly level in the research was accepted as .05. As a result, according to the findings obtained from the research, of the people who are members of private sport centers, those who are graduated from "university or colleges" contribute more to the sport economy annually than those who are graduated from "high schools and equivalents" and those who have "high" income level contribute more than those who have "low" income level. Also, the members interesting in the sport of "swimming", who do sports "everyday" or "4-5 days a week" contribute more to the sport economy. As "the number of sport types" of the individuals who are members of private sport centers increase, their annual contributions to the sport economy increase accordingly. The mean annual contribution of the individuals who are members of private sport centers to sport economy is 3057 TRY on mean. However; the annual contribution of the individuals who are members of private sport centers do not change depending on their sex, age groups, occupations, marital status and time for sport. The obtained data are presented in tables and the tables are explained. Again, the findings obtained from the research are discussed and interpreted in accordance with the sub problems order. Finally, the data obtained from the research are summarized, suggestions are made based on the findings. Also, suggestions regarding researches and policy makers are included.Item Beden eğitimi ve spor yüksekokullarının toplam kalite yönetimi bakımından öğretim elemanı ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) SUNAY, Hakan (Tez Danışmanı); YANIK, Mehmet (Yazar)Türkiye'de spor eğitimi veren yüksek eğitim kurumları çok farklı bir yapı göstermektedir. Özellikle bugün sayıları 66 olmus olan Beden Eğitimi Spor Yüksekokulları ve Beden Eğitimi ve Spor Bölümü (ÖSYM, 2007 verilerine göre) hem gerekli alt yapı hem de konusunda yetismis öğretim elemanı bakımından çok farklılıklara sahiptir. Bazıları sadece bir binadan ibaretken bazıları Avrupa ülkeleri standartlarını yakalamıslardır. Okulun alt yapı sekli, bu kurumu kullanan öğrenci ve öğretim elemanlarını olumlu ve olumsuz sekilde etkilemektedir. Bu etkileri tespit etmek ve sonuçlara göre önerilerde bulunmak bu çalısmanın amacını olusturmaktadır. Bu çalısmanın amacı, Türkiye'deki spor adamı ve spor eğitimcilerinin yetistirilmesinden sorumlu olan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarının öğrenci ve çalısanlarının memnuniyet derecelerinin saptanması ile bu kurumların yeterliliklerinin tespitidir. Arastırma evreni, Ülkemizdeki Beden Eğitimi Spor Yüksekokullarında görev yapan yaklasık 1025 öğretim elemanı ile bu kurumlarda eğitimlerini sürdüren yaklasık 22455 öğrenciden olusmaktadır. Çalısma grubu; tesadüfî örneklem metodu ile seçilen 8 farklı ildeki ( Ankara-?zmir-Adana-Konya-Manisa- Balıkesir-Elazığ ve Kırıkkale) Beden Eğitimi Spor Yüksekokullarından toplam 10 yüksek öğretim kurumu ve bu kurumlarda görev yapan toplam 100 öğretim elemanı ile bu kurumlarda okuyan 141 birinci ve 126 dördüncü sınıf öğrencileridir. Verilerin elde edilmesinde geçerlilik-güvenirlilik çalısmaları yapılmıs (Çalısan Memnuniyeti X = ,9969 ,Öğrenci Memnuniyeti 1.sınıf X = ,9981, 4.sınıf X = ,9980) toplamda 14 bölümden ve 45 sorudan olusan öğrenci memnuniyeti anketi ile toplamda 40 sorudan olusan Çalısan memnuniyeti anketinden yararlanılmıstır. Sonuçta; arastırmaya katılan öğretim elemanları, çalıstıkları kurumu genel olarak benimsediklerini ancak bazı yönetimsel ve hukuksal eksikliklerin olduğunu belirtmislerdir. Kendilerine ödenen ücretin yetersiz olduğu ve kurumlarında objektif olmayan bazı performans değerlendirmelerin olduğunu belirtmislerdir. Ayrıca kurumlarında kendilerini gelistirmek için gerekli hizmet içi faaliyetlerinin yapılmadığı ve panel-sempozyum gibi etkinliklere katılmaları için tesvik edilmedikleri saptanmıstır. Ayrıca sosyal haklarının ve çalısma ortamlarının yeterli donanımda olmadığı da en önemli sorunların basında gelmektedir. Kurumlarında çalısmaktan memnun olan çalısanlar ise kendilerine verilen yetki ve sorumluluklardan memnun olduklarını belirtmislerdir. Öğrenci gruplarında ise birinci sınıf öğrencileri daha çok tesis ve ders-araç gereç konusunda sıkıntı yasadıklarını, okul idaresi ve öğretim elemanları ile yeterince diyalog kuramadıkları konusunda görüs bildirmislerdir. Dördüncü sınıf öğrencileri ise okulda yeterince sosyal-kültürel ve sportif faaliyet yapılmadığını vurgulamıslardır.AbstractThe academies which is given sports education in Turkey shows a very different construction. Especially High School of Physical Education and Sport which?s number are today 66 have so much variations abouth necessary substructure and also abouth the lecturers who have reached in their subjects. Some of them has only been consist of a bulding but some others has caught the European countries standarts.The sub-structure of the school affects the students and instructors who uses this institution both in the positive and negative way.To prove thi effects and to give suggestions according to the results form the aim of this study. The aim of his study is to fix the pleause ratings of physical education and sports high schools which are responsible for the education of sportmen and sports trainers in Turkey students and workers and to prove this institution?s adequacy. This research is formet by sports high schools in our conutry, nearly 1025 instructors who work in this institutions and nearly 22455 students who has been attending this institutions .The study group consists of 10 sport high school from eight different countries. Which are choosen by coincidental samplig method and instructors who work in this institutions and the first and fourth grade students who attend this institutions. While getting the results the validity and trustworthiness studies has been done (Total Quality Management X = ,9969, Satisfaction of The Employee, Satisfaction of The Students for first class X = ,9981 and for fourth class X = ,9980) and students pleasure questonnaire which consists of 14 parts and 45 questions and worker?s pleasure questonnaire which consists of 40 questions are used. Eventually, the lecturers who joined the research explained that they have appropriated the institution which they work. However they added that there were some managerialand legal shortages.They have communicated that the salary which was paid them was not enough and there were some performance evaluations which aren?t objective in thir institutions. Also they have communicated that their institutions didn?t make the necessary inservice organizations and they didn?t encourage for joining this kind of discussionsymposium. Their social rights and work surroundings aren?t enough for them so this is the most important problem.The workers who are happy of working in these institutions explained that they were happy of the authorities and responsibilities which are given themselves. In the student groups first class students they had difficulties mostl in facilities and lesson tolls and they added that they didn?t have enought dialog with school management and lectures. The 4th class students have mostly explanined their own opinions and they added that there aren?t enough social-culturel and sportive organizations at school.Item Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünde görev yapan spor yöneticilerinin problem çözme becerilerinin değerlendirilmesi(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı) GERMİ, Hacer (Yazar); SUNAY, Hakan (Tez Danışmanı)Item Özel spor merkezlerine üye olan bireylerin spora yönelme nedenleri ve beklentilerinin gerçekleşme düzeyleri(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Spor Yönetim Bilimleri Bilim Dalı) ŞELALE AKÇA, Nevzan (Yazar); SUNAY, Hakan (Tez Danışmanı)Bu çalışmada içerisinde bunca özellikleri barındıran sporun, sosyo-ekonomik hayat üzerindeki etkilerinin, insanların spora olan eğilimlerinin, spordan beklentilerinin ve bu beklentilerin gerçekleşme düzeylerinin araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma; Ankara'da yaşayan ve özel spor merkezlerine üye olan bireylerin beklentilerini ve bu beklentilerin gerçekleşme düzeylerini belirlemeye yönelik yapılmıştır. Çalışmada Ankara'da bulunan 15 özel spor merkezine üye olan 658 bireye anket formu uygulanmıştır. Bu anketten elde edilen verilerle araştırmanın problemine çözüm aranmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin yüzde ve frekans dağılımları çıkarılmış, bazı sorular için Ki-kare çözümlenmesinin istatistiki anlamda kabulü için p > 0.05 anlamlılık düzeyi belirlenmiş, verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS 16 istatistik programı kullanılmıştır. Ulaşılmak istenen hedefte ise, halkımızın spora yönlendirilmesi ve bireylerin spordan beklentilerinin en iyi şekilde karşılanmasına ilişkin öneriler ortaya konmaktadır. Özel spor merkezlerine üye olan bireylerin beklentilerinin belirlenmesine yönelik yapılan bu araştırmada sonuç olarak, ankete katılanların spor merkezlerine gelmekteki amaçlarının ve tercih etme durumlarının yaş gruplarında, cinsiyette ve eğitim ve ekonomik durum özelliklerinde benzerlikler taşıdığını ortaya çıkartmaktadır. Bireylerin spor merkezlerine yönlendirilmelerinde de ağırlıklı olarak arkadaş faktörünün ve ikametgah yeri faktörünün ağırlıkta olduğunu görmekteyiz. Bunların yanında aile faktörü, işyeri faktörü ve okul faktörünün, çalışmaya katılan bireyler üzerinde ağırlıklı etkiye sahip olmadığını da görmekteyiz. Araştırmaya dahil olan bireylerin özel spor merkezlerinden bekledikleri sağlıklı olmak, form tutmak, zayıflamak, stres atmak, hareket etmek ve yeni deneyimler kazanmak beklentileri karşılanmazken, öz saygı kazanmak ve yeni insanlar tanımak beklentileri karşılanmıştır.AbstractIn this project, it was aimed to find the effects of the sports on the socio-economic life, the tendency of people to sport and to investigate the level of expectations and the realization of these expectations. This study was made to determine the expectations and the levels of realization of those expectations of individuals who are members of private sports centers in Ankara. In this study, a questionnaire was applied to 658 individuals who are the member of 15 private sport centers in Ankara. This research is obtained from the questionnaire data were searched for this problem. statistical program SPSS 16 is used for finding the issued and the frequency distribution of the data obtained from questionnaires, some questions to resolve using the statistical sense, for the adoption of the Chi-square p> 0.05 significance level were determined in the data and calculated values. It is intended to achieve the target of our people to find the best way to meet the expectations of the individuals of sport including recommendations for addressing this issue. The main factors on individuals to be diverted to sports centers are residence factor and friend factor. In addition to these family factors, workplace factors and school factors, we see that they do not have the main impact on individuals participating in this study. As a result of this study that aims to determine the expectations of individuals going to private sport centers, it is revealed that the aims and the the reasons of preference of the participants to attend those sports centres in this questionnaire have similarities with the age groups, gender,education and economic status reveals the properties.Item Türkiye'de performans tenisi yapan sporcuların tenise başlama nedenleri ve beklentileri(Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Anabilim Dalı) YILDIRIM, Yücel (Yazar); SUNAY, Hakan (Tez Danışmanı)Türkiye'de tenis sporu ile ugrasan ve profesyonel anlamda ilerlemek için çalısan sporcuların tenis sporuna baslama nedenleri ve bu spor dalından beklentilerinin belirlenmesi bu arastırmanın amacını olusturmaktadır. Arastırma evrenini, ülkemizde ulusal kategoride yarısmacı olan ve 14-16 yas kategorisinde yer alan yaklasık 400 tenis sporcusu olusturmaktadır. Arastırmanın örneklemi ise Türkiye Tenis Federasyonu sıralamasından rasgele seçilen 14-16 yas grubu sporcularından toplam 100 (kadın?erkek) oyuncudan olusan sporcu ile sınırlandırılmıstır. Bu çalısma için detayları asagıda verilmis olan gruplara anketler uygulanmıstır. a. 12-16 Haziran ,2006 / 16 Yas - zmir Yaz Kupası b. 5-9 Temmuz, 2006 / 14 Yas - Zonguldak Yaz Kupası c. 28 Agustos- 3 Eylül, 2006 / 16 Yas- zmir Türkiye Sampiyonası d. 4-10 Eylül ,2006 / 14 Yas-Antalya - Türkiye Tenis sampiyonası Bu arastırmada kullanılmıs olan anket 3 bölümden olusmustur. 1- Tenis sporunu seçme nedenleri 2- Tenis sporu ile profesyonel olarak ugrasma nedenleri 3- Tenis sporundan beklentiler Anketlerden elde edilen veriler kullanılarak frekans , yüzde ve aritmetik ortalama dagılımları hesaplanmıstır.yapılan anketlerden elde edilen verilerin degerlendirilmesinde özel bir istatistik paket program seçilmistir. Bu program içinde t-testi bulunmaktadır. Yine anketlerden elde edilen verilerle iç tutarlılık güvenilirlik sayısı = , .89 olarak hesaplanmıstır. Bu çalısmanın sonucunda tenis sporuna yönelmenin en önemli nedenleri olarak; 1- Aile 2- Milli takım sporcusu olma istegi 3- Begenilen bir oyuncu olma istegi 4- Dünyaca ünlü bir sporcu olma istegi söylenebilir. Tenis sporu ile profesyonel olarak ugrasma nedenleri; 1-Tenis sporunu sevme 2-Farklı ülkeleri görme istegi 3-Basarı kazanmaktan zevk alma 4-Mutlulugu bu sporda yakalamak Ve son olarak yukarıda bahsedilen çalısmaya göre oyuncuların tenis sporundan beklentilerini asagıdaki gibi özetleyebiliriz; 1- Ünlü bir tenisçi olmak 2- Yurtdısındaki üniversitelerden burs almaktır. Abstract The aim of this study is to define the expectations and the reasons to play tennis as a profession and to improve the skills of the tenis players in Turkey. The research constitutes nearly 400 competitors who are in 14-16 years category and have been players in national category in Turkey. The sample group is 100 in total ( both girls and boys ). They had been choosen randomly from the list of Turkish Tenis Federation. The questionnaire was applied to the tennis players with the details given below; 1- 12-16 th. June , 2006 / 16 years - zmir Summer Cup 2- 5-9 th. July, 2006 / 14 years - Zonguldak Summer Cup 3- 28 th August- 3 th September, 2006 / 16 years- zmir Turkish Championship 4- 4-10 th September ,2006 / 14 years-Antalya ? Turkish Tennis Championship. The questionnaire of this study consist of three parts: 1- The reasons for choosing tennis 2- The reasons choosing tennis as a profession 3- The expectations from tennis. The frequency, the percentages and the arithmetical mean value were calculated by the use of data recevied from the questionnaire. The method used in eveluating the answers received from the tennis players is t-test. A certain statistical programme that includes t-test was choosen. The ( = the internal consistency safetly factor ) was calculated as .89 from the data gotten from the questionnaire. As a result of this study it could be said that the important factors encouraging the tennis are ; 1- Family 2- to play in the national team 3- to become a popular player 4- to become a famous player in the world. The reasons for choosing tennis as a profession are listed as below; 1- to be love tennis 2- to see diffrent countries 3- to get pleasure in having success 4- to catch the happiness and finally according the above mentioned study we couıd say that the expectations of the players from tennis could be summarised as; 1- to be a famous tennis player 2- to be able to get the scholarship of the universities in abroad.