Browsing by Author "Kucam, Emre"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Kavram yanılgıları ile yanıtlayıcı davranışları arasındaki ilişkilerin matematik okuryazarlığı örneği üzerinde incelenmesi(Ankara : Ankara Üniversitesi, 2020) Kucam, Emre; Demir, Ergül; https://orcid.org/0000-0002-4283-7103; https://orcid.org/0000-0002-3708-8013; Eğitim Bilimleri FakültesiBu araştırma, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinde matematik okuryazarlığı becerileri kapsamındaki kavram yanılgıları ile bu becerileri ölçmeye yönelik bir testteki yanıtlayıcı davranışları arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışma, ilişkisel araştırma modelindedir. Araştırmanın örneklemini, Ankara ilinin Çankaya, Etimesgut ve Yenimahalle ilçelerinde bulunan üç okulun sekizinci sınıflarında öğrenim gören 340 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilere ilişkin veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilmiş Kişisel Bilgi Formu, öğrencilerin matematik okuryazarlığı kapsamındaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla İki Aşamalı Tanı Testi ve iki aşamalı tanı testindeki maddelerin nasıl yanıtlandığının belirlenmesi amacıyla Yanıtlayıcı Davranışları Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, betimsel istatistiklere dayalı incelemenin yanı sıra ki-kare bağımsızlık testi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; kavram yanılgısı olan öğrencilerin yanıtlamada çoğunlukla eleme davranışını kullandıklarını, kavram yanılgısı olmayan öğrencilerin ise işlem yapma ve eleme davranışını kullandıklarını göstermektedir. Kavram yanılgısı türlerine göre yanıtlayıcı davranışları ele alındığında, aşırı özelleme kavram yanılgısına sahip olduğu gözlenen öğrencilerin, yanıtlamada en çok rastgele işaretleme davranışını kullandıkları, diğer kavram yanılgısı türlerinde ise en çok eleme davranışını kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca kavram yanılgısı türlerinin ve yanıtlayıcı davranışlarının cinsiyete göre anlamlı farklılık göstermediği ve öğrencilerin yanıtlayıcı davranışlarının, bulundukları ilçeye göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.Item Kavram yanılgıları ile yanıtlayıcı davranışları arasındaki ilişkilerin matematik okuryazarlığı örneği üzerinde incelenmesi / Investigation of the relationship between misconceptions andanswering behaviors on the example of the mathematicalliteracy(Ankara Üniversitesi : Eğitim Bilimleri Enstitüsü : Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı : Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı, 2018) Kucam, Emre; Demir, Ergül; Eğitim Bilimleri FakültesiBu araştırma, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinde matematik okuryazarlığı becerileri kapsamındaki kavram yanılgıları ile bu becerileri ölçmeye yönelik bir testteki, yanıtlayıcı davranışları arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırma, ilişkisel araştırma modelindedir. Araştırmanın örneklemini, Ankara ilinin Çankaya, Etimesgut ve Yenimahalle ilçelerinde bulunan üç okulun sekizinci sınıflarında öğrenim gören 390 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilere ilişkin veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilmiş "Kişisel Bilgi Formu", öğrencilerin matematik okuryazarlığı kapsamındaki kavram yanılgılarını belirlemek amacıyla "İki Aşamalı Tanı Testi" ve iki aşamalı tanı testindeki maddelerin nasıl yanıtlandığının belirlenmesi amacıyla "Yanıtlayıcı Davranışları Formu" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, ki-kare bağımsızlık testi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulguları; kavram yanılgısı olan öğrencilerin yanıtlamada çoğunlukla eleme davranışını kullandıklarını, kavram yanılgısı olmayan öğrencilerin ise işlem yapma ve eleme davranışını kullandıklarını göstermektedir. Kavram yanılgısı türlerine göre yanıtlayıcı davranışları ele alındığında, aşırı özelleme kavram yanılgısına sahip olduğu gözlenen öğrencilerin, yanıtlamada en çok rastgele işaretleme davranışını kullandıkları, diğer kavram yanılgısı türlerinde ise en çok eleme davranışını kullandıkları belirlenmiştir. Ayrıca kavram yanılgısı türlerinin ve yanıtlayıcı davranışlarının cinsiyete göre manidar farklılık göstermediği ve öğrencilerin yanıtlayıcı davranışlarının, bulundukları ilçeye göre farklılaşmadığı belirlenmiştir.Item Kavram yanılgılarını belirlemede yapılandırılmış grid ve üç aşamalı test yöntemlerinin karşılaştırılması(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021) Kucam, Emre; KELECİOĞLU, HÜLYA; OtherThe purpose of this study is to determine the effectiveness of configured grid method in determining misconceptions of 7. grade students about electricity subject by comparing configured grid method and three tier test method. For this a three tier multiple choice test was developed. The sample of the study is 222 7. grade students who educated in three different schools. It has proven by lots of studies that, three tier test is a suitable method to determine misconceptions. Validity of the test is provided by expert opinion and reliability is calculated by KR20 method. Test is named as valid by expert opinion and KR20 is calculated as 0.78. The validity of configured grid test is provided by expert and reliability is calculated by Cronbach Alpha method. According to experts the grid is found to be valid and Cronbach Alpha is calculated as 0.86. Additionally, opinions about three tier test and configured grid method by 13 open ended questions are obtained from 14 science teachers. While making comments on findings students who choose both misconception on first stage and choose "I'm sure" option on third stage was assumed to have misconception in three tier test. Expressions written on the second stage of the test which was written as open ended examined in detail. Incorrect answers which are chosen %10 and more are accepted as misconception for both configured grid and three tier test. Misconceptions' expressions are same in both tests so that comparisons can be made easily. When compared to two methods configured grid method is both more reliable and more effective in determining misconceptions according to expert opinion