Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "KARACABEY, A. Argun (Tez Danışmanı)"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    İŞLETMELERDE TEMSİL MALİYETLERİNİN TEST EDİLMESİ: TÜRK İMALAT SEKTÖRÜ ÜZERİNE AMPRİK BİR UYGULAMA
    (ANKARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİM DALI) SÖYLEMEZ, Caner (Yazar); KARACABEY, A. Argun (Tez Danışmanı)
    Firma içi çıkar grupları olarak adlandırılan yöneticiler, hissedarlar ve borç verenler arasındaki hak dağılımında kendi önceliklerini gözetme eğilimi çıkar çatışmalarının sonucu olarak firmaya çeşitli maliyetler yüklemektedir. Temsil teorisi çerçevesinde ele alındığında bu maliyetler temsil maliyetleri olarak adlandırılmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye'deki işletmelerde temsil problemlerinden kaynaklanan temsil maliyetlerinin varlığı, kontrol edilmesine ilişkin araçlar ve bu maliyetlerin işletmeler üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Çalışmada bu maliyetleri test etmek için iki ayrı regresyon denklemi kurulmuştur. Analizde hisse senetleri İ.M.K.B ‘ de işlem gören ve imalat sektöründe faaliyet gösteren halka açık 144 firmanın verileri kullanılmıştır. Sonuç olarak, özellikle aile şirketi şeklinde örgütlenmiş olan Türkiye'deki işletmelerde temsil maliyetlerinin özellikle kurumsallaşma süreci ile ters orantılı olduğu konusunda bulgular elde edilmiş ve halka açık firmalarda temsil maliyetlerinin daha düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca kurumsal yatırımcıların ülkemizdeki halka açık imalatçı firmalar için etkin birer izleme ajanı olmadığı görülmüştür.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback