Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • All of DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register. Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Esen, Yasemin"

Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    Küresel vatandaşlık yaklaşımı bağlamında sosyal bilgiler öğretim programı ve ders kitapları
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Kavuşan, Sevde; Esen, Yasemin; Other
    Küresel vatandaşlık yaklaşımı, ulusal bağlamı küresel bağlama ve ulusal vatandaşlığı küresel vatandaşlığa doğru genişleten bir yaşam felsefesidir. Günümüzde küreselleşmeyle birlikte grup, kurum ve sosyal örgütlerin, sosyal-kültürel yapının, ekonomi ağının, toplumsal ilişkilerin, bilgi, teknoloji ve iletişim ağının gelişmesi ve küresel sorun ve meselelerin genişlemesiyle vatandaşlardan beklenen nitelikler değişmektedir. Bu durum ulusal ve küresel vatandaşların yetişmesinde etkili olan sosyal bilgiler öğretim programları ve ders kitaplarının önemini arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından 2018 tarihinde güncellenen ve Türk eğitim sisteminin ilkokul 4., ortaokul 5., 6. ve 7. Sınıflar seviyesinde okutulmakta olan sosyal bilgiler dersi öğretim programını ve ders kitaplarını küresel vatandaşlık eğitiminin kapsamı, amaçları, hedefleri ve kazanımları bağlamında incelemektir. Araştırma verilerinin toplanmasında doküman analizi kullanılmış; küresel vatandaşlık eğitimi çerçevesinde, küresel ölçekte eğitim politikalarına yön veren, uluslararası tartışmalarda referans olarak kabul edilen temel kılavuzlar ve raporlar incelenerek küresel vatandaşlık eğitimi kod şeması (KVEKŞ) hazırlanmıştır. KVEKŞ'nda KVE kavramsal boyutları ve alt eğitim dalları ile uyumlu olacak şekilde çeşitli temalar çerçevesinde düzenlenmiştir. Çalışmada KVEKŞ çerçevesinde Türkiye'de uygulanmakta olan 2018 sosyal bilgiler öğretim programının (özel amaçlar, temel beceriler, değerler, kazanımlar) ve ders kitaplarının küresel vatandaşlık yaklaşımını hangi boyutlarda içerdiğini belirlemek amacıyla tematik içerik analizi uygulanmıştır. İçerik analizi sonucunda sosyal bilgiler öğretim programı kazanımlarında ve ders kitaplarında toplumsal cinsiyet eşitliği, istismar/taciz ve şiddet biçimleri hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma, bağlantılılık ve küresel vatandaşlık, yeterlilikler, pedagojik yaklaşımlar ve yöntemler ile değerlendirme temalarının ve çokkültürlülük kategorisinin yeterli düzeyde aktarılmadığı tespit edilmiştir. Çalışmada KVEKŞ rehberliğinde edilen bulgular ve yorumlar değerlendirilmiş ve sonuçlar ve öneriler sunulmuştur.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanına ilişkin yeterlilik algılarının ölçeklenmesi
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Esen, Yasemin; doğan, celal; Other
    The aim of this study is to scale teachers' perceptions of competence in the field of measurement and evaluation in education by using paired comparison method according to judges' decisions. This research is designed as a survey model. The study group consists of 459 volunteer teachers who work in state schools throughout Eskisehir. The research data were collected via 'Perception Form of Measurement and Evaluation Competence Area' developed by the researcher. To answer the research questions, scaling was conducted via paired comparison method based on Thurstone's (1927) Law of Comparative Judgements. Thurstone's 3rd and 5th equations were used for data analysis. As a result of the research, it was concluded that teachers have the highest competence perception for the area of "giving effective feedback to students based on the exam results" while they have the most insufficient perception for the area of "writing open-ended items which could measure higher order thinking skills". The highest and the lowest perception areas did not show any significant difference according to the different grades teachers were responsible. However, it was determined that high school teachers' perception of competence in the field of measurement and evaluation tends to be low when compared to other teachers from different grades.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme alanına ilişkin yeterlilik algılarının ölçeklenmesi
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Esen, Yasemin; Doğan, Celal; Other
    The aim of this study is to scale teachers' perceptions of competence in the field of measurement and evaluation in education by using paired comparison method according to judges' decisions. This research is designed as a survey model. The study group consists of 459 volunteer teachers who work in state schools throughout Eskisehir. The research data were collected via 'Perception Form of Measurement and Evaluation Competence Area' developed by the researcher. To answer the research questions, scaling was conducted via paired comparison method based on Thurstone's (1927) Law of Comparative Judgements. Thurstone's 3rd and 5th equations were used for data analysis. As a result of the research, it was concluded that teachers have the highest competence perception for the area of "giving effective feedback to students based on the exam results" while they have the most insufficient perception for the area of "writing open-ended items which could measure higher order thinking skills". The highest and the lowest perception areas did not show any significant difference according to the different grades teachers were responsible. However, it was determined that high school teachers' perception of competence in the field of measurement and evaluation tends to be low when compared to other teachers from different grades.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının kadına yönelik şiddet tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017) Keleşoğlu, Serkan; Esen, Yasemin
    Kadına yönelik şiddet yalnızca Türkiye’nin değil bütün ülkelerin karşı karşıyaoldukları önemli bir sorundur. Bu sorun hem bir sağlık hem de bir insan hakları sorunuolarak görülmektedir. Tarihsel süreç içerisinde özellikle ataerkil toplumlarda kadın hepikinci sınıf insan olarak görülmüş ve üzerinde güç kullanılarak kontrol altında tutulmayaçalışılmıştır. Bu kontrol etme davranışının bir yansıması olarak kadınlar, sırfcinsiyetlerinden dolayı, fiziksel şiddet başta olmak üzere, diğer şiddet biçimlerine (cinsel,psikolojik ve ekonomik şiddet) maruz kalmışlar, kişi hak ve özgürlüklerinden mahrumbırakılmışlardır. Her ne kadar uluslararası alanda çeşitli belgeler ile kadına yönelik şiddetiönlemek istense de, henüz beklenen sonuca ulaşılamamış ve yapılan düzenlemeler birçokülkede kâğıt üstünde kalmıştır.Bu çalışma kadına yönelik şiddetin önlenmesinde önemli görevlerden biriniüstlenebilecek bir meslek grubu olarak öğretmenlerin hizmet öncesinde kadına yönelikşiddet tutumlarını ve bu tutumları etkileyen değişkenleri belirlemeyi amaçlamıştır.Araştırmanın çalışma grubunu altı devlet üniversitesinde öğrenim gören sosyal bilgileröğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma grubundan “Kadına Yönelik Şiddet TutumÖlçeği” aracılığıyla veri toplanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre kadına yönelik şiddet tutumunun cinsiyet, anne-babaeğitim durumu, romantik bir ilişki yaşamış olma, romantik bir ilişki yaşıyor olma görefarklılaştığı bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak; hedef kitlesi erkek olançalışmaların planlanması ve yaşama geçirilmesi, annelere ve babalara yönelik eğitimlerdüzenlenmesi, kişiler arasında etkili ve sağlıklı iletişim kurulabilmesi için uygun ortamlarhazırlanması ve çalışmanın farklı gruplarla tekrar edilmesi önerilmektedir.AbstractViolence against women is a major problem not only for Turkey, but for allcountries. This problem is seen both as a health problem and as a human rights issue.Historically, especially in patriarchal societies, women have always been regarded assecond-class people and have been tried to be controlled by force. As a reflection of thiscontrolling behavior, women were exposed to other forms of violence (sexual,psychological and economic violence), mainly physical violence, because they werewomen, and were deprived of their rights and freedoms. Despite the desire to intervenewith violence against women with various documents on the international scene, theexpected success has not yet been achieved and the regulations have remained on paperin many countries.This study aimed to determine the attitudes of violence towards women and thevariables affecting these attitudes of women as a group of professions that can take oneof the important duties in preventing violence against women. The working group of thestudy is social science teacher candidates who are studying at six state universities. Dataon the research were collected from the study group by the "Violence Attitude Scale forWomen".According to the research results, there were significant differences between theattitudes towards violence towards women and gender, parental education status, havingromantic relationship and having romantic relationship. Based on the results of theresearch; It is suggested that appropriate mass media should be prepared for effective andhealthy communication among the people and the work should be repeated with differentgroups.
  • No Thumbnail Available
    Item
    Sosyal hizmet uzmanı adaylarıyla yapılan toplumsal cinsiyet çalışmalarında yaratıcı drama yönteminin kullanılması
    (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017) Gürey, Bahar; Esen, Yasemin; Okvuran, Ayşe; Eğitim Bilimleri Fakültesi
    Bu araştırmada toplumsal cinsiyet çalışmalarında kullanılan yaratıcı drama yönteminin Sosyal Hizmet Bölümünde drama dersi alan birinci sınıf öğrencilerinin üzerindeki etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Nitel veriler yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi soruları ve öğrenci günlükleri ile elde edilmiştir ve bu veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada toplumsal cinsiyet farkındalığı üzerine yaratıcı drama etkinlikleri hazırlanmış ve bir uzman görüşüne başvurulmuştur. Elde edilen nitel veriler yaşantıya dayalı yaratıcı drama yönteminin toplumsal cinsiyet farkındalığı üzerine yapılan çalışmalarda etkili olduğunu göstermektedir. Anahtar Sözcükler: Toplumsal Cinsiyet, Toplumsal Cinsiyet Rolleri, Toplumsal Cinsiyet Performansı, Yaratıcı Drama, Sosyal Hizmet. The aim of this research was to determine the effect of creative drama method used in social gender studies on the first grade students taking drama lessons in the social services department. Qualitative research design was used in the research. Qualitative data were obtained with semi-structured focus group interview questions and student diaries and these data were analysed by descriptive analysis technique. Creative drama activities on social gender awareness were prepared in the research and an expert opinion was consulted. The qualitative data obtained suggest that life-based creative drama method is effective in studies on social gender awareness. Keywords: Gender, Gender Roles, Gender Performance, Creative Drama, Social Services

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback