Cilt:09 Sayı:01 (2022)
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cilt:09 Sayı:01 (2022) by Author "İletişim Fakültesi"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Anma Törenleri Üzerinden AKP’nin Güç ve Karakter Dönüşümü(Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2022) Çınar, Reyhan Ünal; Other; İletişim FakültesiBu çalışmanın amacı AKP’nin 2002-2010 yılları arasında Cumhuriyet’in kurucu ideolojisi Kemalizm ve onu benimsemiş (Kemalist) toplum kesimleri ve yerleşik iktidar yapısıyla (establishment) girdiği güç mücadelesi ve buna istinaden geçirdiği karakter dönüşümünün analiz edilmesidir. Analiz, Kemalist tarih anlatısının ulusal bayram olarak belirlediği 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 30 Ağustos Zafer Bayramı ve Türk Silahlı Kuvvetleri Anma Günü, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı kapsamında düzenlenen resmi tören ve davetlerdeki AKP’nin konumu üzerinden yapılacaktır. Bu güç mücadelesine ilişkin AKP’yi siyasal, sosyal, ekonomik açılardan ele alan çalışmalar yapılmış olsa da bu mücadeleyi toplumsal bellek çalışmaları perspektifinden anma törenleri literatürünü kullanarak analiz eden başka bir çalışma bulunmamaktadır. Bu bağlamda çalışmada önce bugünlerin neden ulusal bayram olarak ilan edildiğini açıklamak amacıyla savaşların geçmiş anlatısı bakımından ulus devletler için anlamına ve ardından ulusal bayramların kutlanmasının neden önemli olduğuna değinilecektir. Son olarak AKP’nin törenlerdeki konumu itibarıyla bu güç mücadelesinde Kemalizm’in önce bir memuru, sonra 2010 yılına kadarki süreyle sınırlandırılarak, zorunlu misafiri olduğu gösterilecektir.Item Yerelden Küresele Kent Haberciliği ve The Guardian Cities Örneği(Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2022) Dinçer, Özgün; Gazetecilik; İletişim FakültesiSon yıllarda, kent gazeteciliği olarak adlandırılan ve yerel gazetecilikten belli açılardan farklılaşan bir alanın örnekleri çeşitli web sitelerinde karşımıza çıkmaya başlamıştır. Henüz yeni olan bu alanın tanımı ve kapsamı net değilse de yerel veya topluluk gazeteciliği olarak bilinen alanlardan hem beslenen hem de farklılaşan bir alan olarak geliştiği görülmektedir. Böyle bir alanın gelişmesinde tarihsel ve toplumsal süreçte kentleşmenin küresel olarak geldiği boyut ve ortaya çıkardığı sorunlar önemli bir rol oynamaktadır. Diğer yandan dijital teknolojilerin gazetecilik alanında kullanımı da yeni gazetecilik türlerinin gelişmesinde etkili olmaktadır. Bu makalenin amacı, henüz tanımı ve sınırları net olmayan bu alanın genel özelliklerini, çerçevesini, diğer gazetecilik alanlarıyla benzeyen ve farklılaşan yanlarını uygulamadaki yeni örnekler üzerinden anlamaya ve açıklamaya çalışmaktır. Bu çerçevede öncelikle kent gazeteciliğini ortaya çıkaran faktörler ele alınmakta, daha sonra da örnek olarak seçilen The Guardian gazetesinin bir yayını olan Cities üzerinden kent gazeteciliğinin kapsamı ve temel nitelikleri incelenmektedir.