Dağıtımlı Bir Sıra Tabanlı Oyun Yapay Zekâsının Geliştirilmesi
Abstract
Yapay Zekâ (YZ) makinelere düşünmeyi kazandırmayı hedefleyen bilim dalıdır.
Oyun Yapay Zekâsı(OYZ) ise makinelere oyun oynamayı öğretmeyi hedefleyen
bilim dalıdır.
Projede Modern Yapay Zekânın(YZ) temel modelleri, akıllı sistemlerin teorik
altyapısı ve pratik örnekleri araştırılıştır. Yapay zekânın tarihi, günümüzde geldiği
nokta ve bundan sonraki olası gelişme süreci anlatılmıştır. Bunun yanı sıra Oyun
Yapay Zekâsının( OYZ) tarihi, gelişimi ve teorisi incelenmiş, domino oyunu için
bilgisayarda uygulanmıştır. Domino oyunu, bilindiği üzere 2 kişi veya 4 kişi
tarafından oynanan eski bir oyundur. Projede 2 oyuncudan birinin bilgisayar olduğu
tam olarak kodlaştırılmış ve uygulanmıştır. 4 oyuncu varken bilgisayarlar bir ağla
birleştirilmiş, oyunculardan birinin veya bir kaçının makine olacağı durumun teorik
altyapısı incelenmiştir. Bunun için bulanık mantık kullanılmış, karşıya çıkan teorik
sorular için çözüm yöntemi üretilmiş ve bu yöntem 2009 Ekim TOBB ETÜ de
gerçekleştirilen 1. Uluslar arası Fuzzy Sistemler konferansında sunulmuştur.