Bilgi merkezlerinin yönetiminde bilgi sistemlerinin rolü
Özet
Bilgi merkezleri birer organizasyon olarak ele alındıklarına göre, bilimsel yönetim yaklaşımı ve bugüne kadar bu yaklaşımı destekleyen her türlü gelişme ve uygulama da bilgi merkezleri için geçerli konumda bulunmaktadır. Bu yaklaşım göz önüne alındığında, günümüzde bilimsel yönetim ile yakından ilişkili olan sistem analizi, toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, bilgi sistemleri ve bilgi yönetimi kavramları, bilgi merkezleri için de geçerli olan kavramlardır.
Bilgi merkezleri birer organizasyon olarak ele alındıklarına göre, bilimsel yönetim yaklaşımı ve bugüne kadar bu yaklaşımı destekleyen her türlü gelişme ve uygulama da bilgi merkezleri için geçerli konumda bulunmaktadır. Bu yaklaşım göz önüne alındığında, günümüzde bilimsel yönetim ile yakından ilişkili olan sistem analizi, toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, bilgi sistemleri ve bilgi yönetimi kavramları, bilgi merkezleri için de geçerli olan kavramlardır. (According to the idea that information centers are information systems. Thus, scientific management approach and any improvement, and implementation of information supported by this approach is also considered “of information centers”. When this approach considered as a system analysis related to scientific approach as well. Furthermore, in this sense today scientific approach is also related to some other concepts such as total quality management (TQM), public relations (PR), information systems (IS), and information management concepts, and information centers.)