SIR THOMAS MALORY’NIN “LE MORTE D’ARTHUR” VE ALFRED LORD TENNYSON’IN “IDYLLS OF THE KING” ADLI ESERLERİNDE ŞÖVALYELİK İDEALİ (CHIVALRIC IDEAL) KAVRAMININ İNCELENMESİ
Abstract
Bir Ortaçag kurumu olarak sövalyelik, kökenini Ortaçagın aristokrat ve asillerinin zihniyetine hakim olan dini, ahlaki ve toplumsal kurallarından alır. Bu tez, ilk olarak tarihi ve toplumsal baglamda sövalyenin kökenini arastırmaktadır. Chivalry kavramı, Cermen kabilesi savasçısının ilkel kökeninden tam zırhlı geç Ortaçag sövalyesine dek, degisen toplumsal ve kültürel etkiler vasıtasıyla yeni bir sekil almıstır. Efsanevi Kral Arthur ve Yuvarlak Masa Sövalyeleri chivalry idealine mümkün olan en görkemli sekilde örnek teskil ederler. Malory chivalry (idealinin) Camelot’a neden mutluluk ve istikrar getirmedigi sorusunu arastırır. Aynı zamanda insan dogasının temel gerçeklerini göz önüne serer. Le Morte D’Arthur bir insanın digerine hizmet etmeye adandıgı etkin bir hayatı tesvik eder. Malory chivalry kuralının basit olduguna inanır, merkezde savasmak vardır, sövalyeye yakısır davranıslar bunun tamamlayıcısıdır. Tennyson’ın Camelot’u daha karanlıktır. Yazar, Kral Arthur ve Yuvarlak Masa Sövalyelerinin hikayelerine, toplumsal degisimler ve endüstriyel kapitalizmin ilerlemesiyle ortaya çıkan güncel meseleleri yansıtmak için deginir. Onun ideali daha çok cinsel yozlasma ve bir bakımdan sövalyelik yemininin bozulan vaatleridir .Tennyson bir Viktoryan moralisti olarak katı görüslüdür, Arthur’un manevi saflıgına karsın, Camelot kadın ve erkeklerini Yuvarlak Masa ve onun temsil ettigi erdemlerin yıkılmasından sorumlu tutar.