Okuduğunu anlama başarısızlığı olan öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarının incelenmesi
Özet
OKUDUĞUNU ANLAMA BAŞARISIZLIĞI OLAN ÖĞRENCİLERİN OKUMA TUTUMLARININ İNCELENMESİ Araştırmanın genel amacı okuduğunu anlamada başarısız olan ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumlarının akranlarınınkilerle karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Ayrıca, çalışmada bu tutumlarının okuma başarıları ile ilişkisi de değerlendirilmiştir. Araştırmada 56 okuduğunu anlamada başarısız ve 56 okuduğunu anlamada başarılı, toplam 112 dördüncü sınıf öğrencisi yer almıştır. Araştırma bulguları, okumada başarısız olanların okumada başarılı olan gruptan daha olumsuz okuma tutumlarına sahip olduğunu göstermiştir. Hem okuduğunu anlama başarısızlığı yaşayan hem de yaşamayan öğrencilerin okumaya yönelik tutum puanları ile okuduğunu anlama puanları arasında anlamlı, orta düzeyde ve olumlu bir ilişki bulunmuştur. Kız ve erkek öğrencilerin okumaya yönelik tutumları farklılaşmamıştır. Anahtar Sözcükler: Okuduğunu anlama başarısızlığı yaşayan öğrenciler, okuma tutumları, okuma başarısı ile tutum ilişkisi
READING ATTITUDES OF STUDENTS WITH POOR READING COMPREHENSION SKILLS The general aim of the study is to examine the reading attitudes of 4th grade students who have failed in reading comprehension comparing with those of their peers. In addition, the relationship of these attitudes with reading achievement was evaluated in the study. Fifty-six students with poor reading comprehension skills and fifty-six without poor reading comprehension skills, a total of 112 fourth grade students were included in the study. The findings of the study showed that those who fail to read had more negative reading attitudes than those who were successful in reading. There was a significant, moderate and positive relationship between reading attitude scores and reading comprehension scores of for both student groups with and without poor reading comprehension skills. Girls' and boys' attitudes towards reading did not differ. Key Words: Students with poor reading comprehension skills, reading attitudes, relationship between reading achievement and reading attitude